Вход с регистриран акаунт:
  • Още нямате акаунт? Регистрирайте се
    Забравена Парола

    www.factor-bs.com

    02:05Неделя

    16 Декември 2018

    архив   Facebook   Twitter   Google+   Youtube   RSS feed
    Бургас вятър: KM/h 5 дневна прогноза  

    КЗП: Българинът си купи от „Черния петък” конкретно набелязани стоки

    01-12-2018 0 709

    Снимка:

    Българските потребители са били с нагласата да си купят от наскоро провелата се кампания „Черен петък” предимно конкретни, необходими за тях стоки при по-изгодни условия. Същевременно се очертава разлика от пет пъти между реална и психологическа покупателна способност. Анализът е на председателя на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов.

    „Оказа се, че по публикувани в медиите данни в крайна сметка са похарчени от българските потребители в рамките на тази кампания около 250 млн. лв. Ако вземем онези 45% от българите, които в предварително представително изследване бяха декларирали, че ще си купят нещо от нея, вземем числото 410 лв., което беше посочено също в рамките на това проучване като средна сума, която са склонни да похарчат, но пък после вземем тези 250 млн. лв. и ги разделим на половината от активните български граждани, ще видим, че реалното число е около 80 лв. на потребител”, изчисли Маргаритов въз основа на данни от проучвания по поръчка на голям електронен магазин и една от най-големите платформи за онлайн търговия у нас. Той коментира, че тук се откроява разликата между реалната и психологическата покупателна способност.

    „Хората искат да си купуват неща, които по-скоро са им потребни и подхождат прагматично, разумно, правят си планове, но невинаги тези планове могат да бъдат реализирани”, допълни анализа си той. И посочи възможни причини за разминаването между планирано преди кампанията потребителско поведение и реално случилото се по време на нея: хората не са открили търсеното от тях, намалението е било по-малко от очакваното, появило се е нещо непланирано и т.н.

    55% от включилите се активно в кампанията „Черен петък” заявяват, че ще пазаруват нещо, което са планирали и за чиято цена са следили известно време преди това.  Маргаритов допусна, че е възможно част от деклариралите, че ще похарчат 400 лв. на „Черния петък” да са чакали цяла година да си купят желаното на по-добра цена. В този ред на мисли той отбеляза, че по-малките области, включително тези с по-слабо икономическо развитие като Монтана и Разград, например, са сред най-активно търсещите в Интернет намаления по време на „Черния петък”. Данните са извлечени от Google Trends и са актуални към момента на приключването на кампанията „Черен петък”.

     

    .

    коментари

    Добави своя коментар
    още новини
    Актуален брой на вестника
    анкета

    Какво да има на мястото на "жабарника"?

                                      Резултати
    валути
    ЕвроEUR 1.95583
    usd Щатски долар USD 1.73312
    gbp Британска лира GBP 2.17714
    chf Швейцарски франк CHF 1.7379
    хороскоп
    всички

    Отложете новите начинания, работете върху започнатите задачи и по всякакъв начин избягвайте конфликти. Правете добро и проявявайте по-голяма съпричастност и милосърдие към обкръжението ви. Онзи, който днес не бъде милостив, може сам да се лиши от милост. Денят е подходящ за молитви, уединение, успокоение и интуитивно прозрение. Не трябва да се само съжалявате, да се оплаквате и да плачете, да се сърдите и да се карате. Приемайте лека храна и пийте повече вода.

    Следвайте ни
    Facebook            
    Контакти

    Редакционен офис:
    Бургас, ул. „Милин камък” 9

    Репортери: 0878/424676
    Реклама:       056/825435
                   0878/424698
                   0897/546055

    За реклама във вестник „Черноморски фар“
    e-mail:  far@chfar.com, topkarov@faragency.bg

    За реклама в Черноморски фар ONLINE
    e-mail:  reklama@faragency.bg

    За въпроси, съобщения, писма, запитвания,
    предложения, сигнали и др.

    e-mail: info@faragency.bg

    За забелязани нередности по сайта
    e-mail: admin@faragency.bg

    За връзка с репортерите: reporter@faragency.bg

    Важно:
    При цитиране на части от материали от faragency.bg и при използване на цели текстове, позоваването на източника е задължително. Включването на връзки към публикации в изданието е свободно, а наличието му се оценява като израз на добро възпитание и колегиалност.

    Copyright 2014 Черноморски фар. Всички права запазени.
    placeholder