Вход с регистриран акаунт:
  • Още нямате акаунт? Регистрирайте се
    Забравена Парола

    www.factor-bs.com

    15:20Сряда

    12 Декември 2018

    архив   Facebook   Twitter   Google+   Youtube   RSS feed
    Бургас вятър: KM/h 5 дневна прогноза  
    събеседник

    Липсва ми театърът в Бургас

    Културата е изключително голяма икономическа сила, но все още не е дошъл човекът, който да знае как да я управлява

    30-11-2018 0 681

    Йоанна Темелкова - актриса:
    Снимка:
    Интервю на Димитър Илиев

    Йоанна Темелкова е родена през 1986 година в София. Зодия „Везни“. Преди да кандидатства НАТФИЗ играе в Детската театрална школа към Народен театър „Иван Вазов” с художествен ръководител Димитър Еленов. През 2009 година завършва актьорско майсторство в класа на проф. Пламен Марков и Ивайло Христов. Още по време на следването е водеща на различни предавания, включително и в БНТ. Започва работа в бургаския театър през 2009 година. През 2012 година е назначена в трупата на театър „София” по покана на директора, актьорът Иреней Константинов. Добива популярност с участието си в сериала на БНТ „Под прикритие” в ролята на дъщерята на Джаро. Актриса с ярко излъчване от сцената и телевизионния екран. По-значителните роли в театъра са Косара в „Балкански аристократи”, постановка на Бойко Богданов в бургаския театър. В София се откроява с ролите на Луиза от „Коварство и любов” на Шилер. Боби в „Последният страстен любовник” и „Ана Каренина” с режисьора Николай Полянов.

    Живее на семейни начала с актьора Марин Гяуров, племенник на бас № 1 в света – Николай Гяуров . Имат син на две години – Филип. Въпреки натоварената си програма, успя да отдели време и за читателите на вестник „Черноморски фар” и да си спомни за времето, когато играеше в Бургас. Липсва й онова време, което сякаш е спряло.

     

    - Йоанна, в Академията ли преминава театралното детство на актьорите?

     

    - Бих казала, че там минават „първите 7 години” на всеки актьор. Достатъчно важни и определящи развитието и пътя му след Академията.

     

    - Как приехте новината, когато разбрахте, че отивате в бургаския театър преди 8 години?

     

    - Никога няма да забравя деня, в който директорът на театъра – Борислав Чакринов ми се обади по телефона от Москва. Покани ме да репетирам с руския режисьор Андрей Любимов. Пътувах във влака от Варна за София, седмица след завършването ми. Страшно се развълнувах, защото изобщо не знаех какво ще правя с живота си, а това обаждане се оказа ключово за живота ми в театъра.

     

    - Какво изпитвахте в началото – увереност, съмнения, страх, разочарования, или…?

     

    - Изпитвах неизмеримо щастие през цялото време. Срещнах страхотни хора, създадох приятелства, но най-важното – отделих се от зоната си на комфорт. Когато си от София и учиш в този град, не може да усетиш какво е „студентският живот”. Когато пристигнах в Бургас, това беше напълно ново начало, ново усещане, нов живот.

     

    - Единствено какво Ви даваше стимул за реализация в тези трудни моменти за театъра по това време?

     

    - Не бих нарекла тези години „трудни за театъра”… репетирахме постоянно. За година и половина в театъра имах четири премиери. По-голям стимул от това мисля, че не може да има.

     

    - След успешния дебют в „Балкански аристократи” в ролята на Косара, почти не се задържахте в Бургас, какво се случи?

     

    - Дебютът на бургаска сцена беше в „Жестоки игри” на Арбузов, реж.Андрей Любимов. А по време на репетициите с Бойко Богданов на „Балкански аристократи” получих покана от директора на театър „София” – Иреней Константинов и така след премиерата в Бургас се върнах в София.

     

    - Явно бургаският театър се оказва добър трамплин за младите актьори към софийските театри - Мила Банчева, Евгени Будинов, Полин Лалова, Антоний Аргиров, Ванина Кондова, сякаш много бързо отлетяхте от Бургас…

     

    - Много ми липсва театърът в Бургас. Ужасно много. Липсва ми онова време, което беше сякаш спряло… Сега се опитвам да не се връщам назад, дори избягвам да се връщам в града, защото страшно се натъжавам, че нищо от това, което е било не мога да върна. А много искам.

     

    - Какво ново научавате всеки ден за театъра от това, което Ивайло Христов и Пламен Марков пропуснаха да Ви кажат докато бяхте студенти?

     

    - Никой не може да те научи на реалността. Тя просто връхлита – или се справяш с нея, или те изяжда. Аз се справям много добре, мисля, че съм я опитомила до степен такава, че успявам да я дирижирам. В моя живот.

     

    - Преди доста време вървеше един слух, кога на шега, кога наистина, че от класовете на проф. Марков излизат все „маркови” артисти за „маркови” представления. Смятате ли, че във всяка шега има известна доза истина?

     

    - Те шегите не се раждат случайно. Ние, а и колегите пред нас, бяхме едно много борбено и смело поколение.

     

    - Смятате ли, че цензурата на парите, които се дават за култура, е по-голяма от идеологическата?

     

    - Винаги съм твърдяла, че културата е изключително голяма икономическа сила. Просто не е дошъл все още човекът, който да знае как да я управлява.

     

    - Кой губи и кой печели от задкулисните игри по време на криза?

     

    - Винаги губят артистите и публиката. Печеливши никога няма и няма да има.

     

    - Глад за театър или пренасищане от театър съществува днес?

     

    - Мисля, че публиката се върна осезаемо в салоните и започна постепенно да „изисква”. Не мога да си представя как може да съществува „пренасищане с театър”. Това изкуство е неизчерпаемо, то е като наркотик, и съм страшно щастлива, че хората имат нужда от него и го търсят.

     

    - Тъжна ли се оказва гледката от „чакащи артисти” днес?

     

    - Моят път в професионалния театър започна с късмет. Завършващите актьори днес също чакат и често намират своя, но в едно съм сигурна… всеки актьор трябва да си поставя цели, защото иначе няма да излезе скоро от графата „чакащи артисти”.

     

    - Приемате ли актьора от улицата като равностоен Ваш колега?

     

    - Да! Често ми се случва на някои от големите кръстовища в града да виждам артисти, които жонглират с топки, кегли и всякакви неща, после минават покрай колите с шапка и събират стотинки от шофьорите. Обикновено съм първа в желанието си да дам пари на този човек, за съжаление и често съм единствената. А уличното изкуство е едно от най-прекрасните неща.

     

    - Ако зависи от Вас, какво Ви се иска да зачеркнете от театъра, това, което най-много Ви тежи?

     

    - Няма такова нещо!

     

    - Направена ли е голямата реформа в театъра или тепърва предстои?

     

    - Мисля, че тази реформа никога няма да се случи, няма да има кой да я направи.

     

    - Кои са стойностните неща в театъра днес?

     

    - Публиката, прекрасните текстове, които започват да живеят на сцената, колегите в театър „София”… миризмата на гримьорните…

     

    - Сега отново се говори, че салоните са пълни. От какво зависи този интерес на публиката да продължи … какво не трябва да допускаме?

     

    - Публиката не трябва да се подценява с изказвания от сорта на „публиката иска да гледа това и това”… Никой не знае какво иска да гледа публиката, но знае какво НЕ иска – тя не иска да я караме да напуска салона по средата на спектакъла.

     

    - Извън театърd, кое е това, което най-много Ви вълнува?

     

    - Синът ми.

     

    - Имате брак с актьора Мартин Гяуров. Възможно ли е едно артистично семейство в личен и творчески план да гледа в една посока?

     

    - Ние нямаме брак, но това не ни пречи да гледаме в една посока. Ако двама души не гледат в една посока, мисля, че не биха могли да бъдат заедно изобщо.

     

    - Какво значение отдавате на чувството за хумор в една семейна връзка?

     

    - Основно. Ако смехът не присъства трайно в ежедневието ми, мисля, че досега да съм свършила в някой санаториум. Човек има нужда от сила да оцелява – моята сила е смехът.

     

    - Като театрално семейство какво ще предпочитате оттук нататък … повече театрална прах, или повече домашен уют?

     

    - Успяваме да имаме и двете. Всяко едно поотделно носи различно усещане, различно щастие. И е прекрасно когато след прахта намираш уюта в дома си.

     

    - Гяуров – младши, с една дума?

     

    - Приказка!

     

    - Вечна мечта или реалност ще си остане високият стандарт на живот за повечето артисти в България?

     

    - Висок стандарт е много субективно определение. Артистите винаги успяваме да създадем „Наш стандарт” на живот, в който да се чувстваме добре и най-важното – да ни е интересно.

     

    - Как да опазим театъра като място за духовно пречистване?

     

    - Като бъдем честни към него и публиката, която плаща, за да ни гледа.

     

    - А за кого е недостъпен?

     

    - „Моят театър” е недостъпен за пошлостта и лъжата.

     

    - И в края продължете – нация без духовност е …?

     

    - … безименна нация.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    коментари

    Добави своя коментар
    още новини
    Актуален брой на вестника

    анкета

    Какво да има на мястото на "жабарника"?

                                      Резултати
    валути
    ЕвроEUR 1.95583
    usd Щатски долар USD 1.71881
    gbp Британска лира GBP 2.16765
    chf Швейцарски франк CHF 1.73882
     
    хороскоп
    всички

    Зодия Телец

    21 април - 21 май

    Възможно е умората да ви връхлети, в резултат и на здравословни проблеми. Вземете мерки, но гледайте ведро на създалата се ситуация. Всичко е поправимо, когато имате желание за действие и не губите присъствие на духа. Проблемите ви може да са провокирани и от активната ви позиция на други нива, силните са най-на прицел.

    Следвайте ни
    Facebook            
    Контакти

    Редакционен офис:
    Бургас, ул. „Милин камък” 9

    Репортери: 0878/424676
    Реклама:       056/825435
                   0878/424698
                   0897/546055

    За реклама във вестник „Черноморски фар“
    e-mail:  far@chfar.com, topkarov@faragency.bg

    За реклама в Черноморски фар ONLINE
    e-mail:  reklama@faragency.bg

    За въпроси, съобщения, писма, запитвания,
    предложения, сигнали и др.

    e-mail: info@faragency.bg

    За забелязани нередности по сайта
    e-mail: admin@faragency.bg

    За връзка с репортерите: reporter@faragency.bg

    Важно:
    При цитиране на части от материали от faragency.bg и при използване на цели текстове, позоваването на източника е задължително. Включването на връзки към публикации в изданието е свободно, а наличието му се оценява като израз на добро възпитание и колегиалност.

    Copyright 2014 Черноморски фар. Всички права запазени.
    placeholder