Вход с регистриран акаунт:
  • Още нямате акаунт? Регистрирайте се
    Забравена Парола

    www.factor-bs.com

    08:02Петък

    20 Април 2018

    архив   Facebook   Twitter   Google+   Youtube   RSS feed
    Бургас 14° вятър: KM/h 5 дневна прогноза  

    КЗП: Пазете се от сайтове- или профили-фантоми в онлайн търговията

    09-04-2018 0 743

    Снимка:

    Преди заплащането на онлайн покупка да се изисква потвърждение, че поръчката е приета с анонсираните от търговеца параметри. Тази препоръка дава председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов. 

    „Често, особено големи електронни магазини с огромен асортимент, след като потребителят е „натоварил кошницата си”, посочват, че поръчката е получена. Но това не означава, че тя е приета, тъй като в последствие би могло да се върне информация към клиента, че някоя от стоките не е налична за дадения период от време или че по-късно може да бъде доставена при други ценови параметри. Счита се, че сделката е сключена тогава, когато действително е приета от отсрещната страна”, разясни Маргаритов. Той допълни, че при сигнали от потребители по повод съмнения за заблуди относно цени, параметри на стока, условия за продажба и доставка, КЗП извършва проверка и оказва съдействие хората да получат това, което са си избрали.  

    „Потребителите все по-често се насочват към интернет като източник за пазаруване в различните разновидности, които тази необятна територия предлага – както електронни магазини, така напоследък все по-често и социалните мрежи, през които се споделят доста оферти за стоки и услуги”, изрази наблюдения председателят на КЗП. Затова предупреди и за други капани там. Най-сериозен е рискът да попаднем на т. нар. мними търговци – сайтове- или профили-фантоми, които се появяват само за определен период от време, за да могат да акумулират печалби от нереални, несъществуващи оферти и след това да изчезнат. „Регистрират се обикновено за кратък период от време, не съдържат достатъчно данни за стоящите зад тях търговци и потребителите често се насочват към общуване през социалните мрежи. Когато комуникацията се води само през някакъв чат от най-популярните, много лесно може да се окаже, че всичко е само една илюзия и че насреща не стои реален търговец”, акцентира Маргаритов. 

    Председателят на КЗП обясни, че подобни сайтове могат да бъдат разпознати по адресите им, които обикновено представляват комбинация от известна марка и нещо допълнително добавено към нея, като завършват с разширение на някоя от държавите-членки на Европейския съюз. „Окончанието на URL адреса не е показателно за това къде е регистриран даденият търговец. Потребителите винаги трябва да се уверят, че комуникация може да се осъществи, освен през чат, и през друг, по-надежден канал – имейл, телефон и т.н., за да има по-голяма сигурност, че търговецът реално съществува”, обърна внимание Маргаритов. 

    коментари

    Добави своя коментар
    още новини
    Актуален брой на вестника
    анкета

    Трябва ли да отпадне забраната за пушене в заведенията?

                                      Резултати
    валути
    ЕвроEUR 1.95583
    usd Щатски долар USD 1.57958
    gbp Британска лира GBP 2.24873
    chf Швейцарски франк CHF 1.63312
    хороскоп
    всички

    Зодия Овен

    21 март - 20 април

    Следвайте ни
    Facebook            
    Контакти

    Редакционен офис:
    Бургас, ул. „Милин камък” 9

    Репортери: 0878/424676
    Реклама:       056/825435
                   0878/424698
                   0897/546055

    За реклама във вестник „Черноморски фар“
    e-mail:  far@chfar.com, topkarov@faragency.bg

    За реклама в Черноморски фар ONLINE
    e-mail:  reklama@faragency.bg

    За въпроси, съобщения, писма, запитвания,
    предложения, сигнали и др.

    e-mail: info@faragency.bg

    За забелязани нередности по сайта
    e-mail: admin@faragency.bg

    За връзка с репортерите: reporter@faragency.bg

    Важно:
    При цитиране на части от материали от faragency.bg и при използване на цели текстове, позоваването на източника е задължително. Включването на връзки към публикации в изданието е свободно, а наличието му се оценява като израз на добро възпитание и колегиалност.

    Copyright 2014 Черноморски фар. Всички права запазени.