Вход с регистриран акаунт:
  • Още нямате акаунт? Регистрирайте се
    Забравена Парола

    www.factor-bs.com

    14:00Вторник

    18 Декември 2018

    архив   Facebook   Twitter   Google+   Youtube   RSS feed
    Бургас вятър: KM/h 5 дневна прогноза  

    МЕТРО отбелязва втората година от програмата си „Отгледано с грижа в България“ с фестивал на българския розов домат

    10-08-2018 0 906

    Снимка: Борислав Пенков

    Асортиментът от плодове и зеленчуци на МЕТРО включва близо 400 вида локални артикули, доставяни от над 150 малки земеделски производители в цялата страна

     

     

    Компанията е реализирала над 4300 тона български плодове и зеленчуци

     

     

    В периода от 26 юли до 15 септември МЕТРО и „Отгледано с грижа в България “ ще отделят 5%  от продажбите на български розови домати в подкрепа на каузите на фондация „Една от 8“, полагаща грижи за жени с рак на гърдата

     

     

    МЕТРО отбелязва втората година от старта на програмата си за работа с български земеделски производители „Отгледано с грижа в България“ с локални фестивали на розовия домат в 7 от магазините си в страната. Фестивалите стартират на 27 юли във Варна, Стара Загора и Пловдив и ще продължат с локалните издания на 28 юли в София, на 30 юли в Благоевград, на 3 август в Плевен и на 10 август в Бургас.

     

     

    По време на локалните прояви производители на розови домати ще представят своята продукция в магазините на МЕТРО, а клиентите на компанията, ще могат да се възползват от качеството на нейния български асортимент.

     

     

    Специално за фестивала на розовия домат в Метро – Бургас своята продукция представи лично Атанас Атанасов – зеленчукопроизводител от 15 години. Преди да започне работа с Метро Атанасов е принуден да обикаля борси и тържища в цялата страна, за да реализира продукцията си. Това му отнема от времето, а много често се случва и да загуби голяма част от производството си, защото не може да се продаде на борсата. „От две години работя с Метро и съм много доволен. Продавам по 100 кг домати на ден, което е немислимо да се случи на пазара. Метро ми гарантира реализация на продукцията и то на цена, която ме удовлетворява напълно. За да се развива българското земеделие повече производители трябва да насочат продукцията си към партньори като Метро, защото това ще им гарантира продажби и едновременно с това по-добра крайна цена за потребителите.” – сподели Атанасов по време на фестивала в Бургас. Той отглежда своята продукция в сливенския район и освен домати произвежда пъпеши, пипер, краставици и други плодове и зеленчуци. В бизнес плановете му влиза в бъдеще време да реализира цялата си продукция от плодове и зеленчуци в Метро. Атанасов разкри и защо българският розов домат има уникални вкусови качества с каквито не могат да се похвалят вносните домати. Според него това се дължи на умерената киселинност в нашите почви, благоприятните климатични условия и слънцегреене през цялата година.

      

     

    Програмата „Отгледано с грижа в България “ включва близо 400 вида локални артикули. В момента МЕТРО работи с над 150 малки земеделски производители като Атанас Атанасов,  над 40 големи производства и 9 стратегически доставчици на розов селски домат.  Реализираният обем на български плодове и зеленчуци през годината е над 4300 тона, а асортиментът включва стари български сортове като Куртовска капия, Домати Розова магия, Алено сърце и селска краставица, уникалният Реселешки лук и много други.

     

     

    „Определено се наблюдава напредък и устойчивост  на работата ни с фермерите. Начинът на сортировка, заготовка и качество за тях става все по-лесно постижим и придобива регулярен характер“, сподели Иван Райнов, търговец в отдел „Плодове и зеленчуци“.  Успешно се изпълнява и програмата свързана с обученията на фермерите, които улесняват подготвянето и спазването на добри земеделски практики. Продължават и одитите с агрономи като всеки един регион си има отделен одитор, който посещава местните производители. За развитието на програмата „Отгледано с грижа в България“ съдействат доц. Даниела Ганева, Институт Марица и представители на Аграрния университет в Пловдив.

     

     

    МЕТРО България вече изнесе и първите количества розови домати от новата реколта – за Австрия и Англия.

     

     

    Тази година, от 26 юли до 15 септември МЕТРО и неговата програма „Отгледано с грижа в България“ ще отделят 5% от продажбата на български розови домати в подкрепа на каузите на „Една от 8“, осигуряваща консултации, профилактични прегледи, практическа и и информационна подкрепа за жени с рак на гърдата . През 2018 г. фондация „Една от 8“ разшири дейността си с проекта „Сърдечни приятелки“ – за безплатни прегледи на жени с рак на гърдата и профилактични прегледи на здрави жени. Екипът на фондацията вече посети над 30 града с „Розовия кемпер “ на „Една от 8“ и продължава да пътува в цялата страна

     

     

    Програмата „Отгледано с грижа в България“  стартира през 2017 г. като нов модел при търговията с плодове и зеленчуци, разчитащ на директно партньорство с малки земеделски производители. Програмата се превърна в свързващо звено между локални производители и професионални клиенти от хотелския и ресторантьорския бизнес. 

    коментари

    Добави своя коментар
    още новини
    Актуален брой на вестника
    анкета

    Какво да има на мястото на "жабарника"?

                                      Резултати
    валути
    ЕвроEUR 1.95583
    usd Щатски долар USD 1.72457
    gbp Британска лира GBP 2.1758
    chf Швейцарски франк CHF 1.7379
    хороскоп
    всички

    Зодия Дева

    24 август - 23 септември

    Доброто ви настроение днес ще бъде провокирано и е възможно да ви “изкарат извън релси”. За това ще се погрижат най-близките ви хора. Наред с това ще се разочаровате и от интимния ви партньор. За вечерта предпочетете компанията на хора, които са ви приятни и не са ви предали.

    Следвайте ни
    Facebook            
    Контакти

    Редакционен офис:
    Бургас, ул. „Милин камък” 9

    Репортери: 0878/424676
    Реклама:       056/825435
                   0878/424698
                   0897/546055

    За реклама във вестник „Черноморски фар“
    e-mail:  far@chfar.com, topkarov@faragency.bg

    За реклама в Черноморски фар ONLINE
    e-mail:  reklama@faragency.bg

    За въпроси, съобщения, писма, запитвания,
    предложения, сигнали и др.

    e-mail: info@faragency.bg

    За забелязани нередности по сайта
    e-mail: admin@faragency.bg

    За връзка с репортерите: reporter@faragency.bg

    Важно:
    При цитиране на части от материали от faragency.bg и при използване на цели текстове, позоваването на източника е задължително. Включването на връзки към публикации в изданието е свободно, а наличието му се оценява като израз на добро възпитание и колегиалност.

    Copyright 2014 Черноморски фар. Всички права запазени.
    placeholder