Вход с регистриран акаунт:
  • Още нямате акаунт? Регистрирайте се
    Забравена Парола

    www.factor-bs.com

    04:07Сряда

    18 Юли 2018

    архив   Facebook   Twitter   Google+   Youtube   RSS feed
    Бургас 22° вятър: KM/h 5 дневна прогноза  

    Съседски войни заради „зелената зона“

    11-07-2018 0 972

    Снимка: faragency.bg

    Живеещи в блок в „Лазур“  поискаха да бъдат включени в нея – нямат къде да паркират

    Комшии и туристи налитат на техните места

     

    Георги РУСИНОВ

     

    Съседски войни тресат бургазлии от няколко блока на жк „Лазур“. Причината е нововъведената от тази година „зелена зона“. Тя стартира от 1-ви май и само няколко месеца след откриването й проблемите заваляха един след друг. Българинът в нежеланието си да плаща излишно и да търси лесно и тук не се изявява по-примерен.

    Пейчо Рингов, председател на собствениците на жилища в блок 78 в квартала, разказа пред репортер на „Черноморски фар“ как жадни за море туристи и бургазлии налитат на паркоместата пред блока им, тъй като са точно на границата на „зелената зона“. Съседи пък от пограничните блокове идвали най-нагло да паркират вторите си и третите си автомобили също пред входовете им, защото след въвеждането на зоната, за паркиране по адрес могат да регистрират само един автомобил. Така хората са поставени пред изключително тежката задача – да намерят място за паркиране пред собствените си домове.

    „Аз вече не издържам понякога и запушвам някой от пришълците, като си оставям телефонния номер и да ме търсят“, казва Рингов.

    Гореспоменатите проблеми за хората в блока започнали още с тръгването на „зелената зона“. „На 6-и май вече пуснахме жалба до кмета. С нея ние изразявахме нашето недоволство от това, че не сме включени в зоната. Допреди това все пак се намираха места за паркиране, докато сега се получи така, че ние сме точно на границата. Сега, тези, чиито паркинги са част от зоната са рехави, а при нас в определени моменти няма как да се паркира. Основният проблем е, че ако някой излезе след това няма как да се върне. Така, че много често по семейно стоим да чакаме за едно място единият в единия край, другият в другия и който намери място - пази. Това вече усложни много нещата. Сега съседният висок блок като влезе в експлоатация, проблемът ще е още по-голям“, смята пенсионерът.

    Минава месец и половина обаче, но отговор те не получават. Тогава решават да напишат второ писмо, като хората от блока се разбират до 14 дни, ако не получат отговор да подпишат подписка. „Доколкото знам, съседният блок 79 също са писали писмо до кмета, защото са ни еднакви проблемите. След двете седмици получих отговор от шефа на ОП „Транспорт“ Андрей Рунчев и той отговаря само с това, че не сме в „зелена зона“ и не можем да получим стикери за нея. Аз не искам такъв отговор, това всеки го знае. Неговият отговор предизвика доста сериозни реакции сред хората. Нас ни интересува какви са въобще критериите да бъде заложена тази „зелена зона“, по какъв начин решават откъде до къде да е и защо ние не фигурираме в нея“, обяснява още той.

    Според Рингов със „зелената зона“ се противопоставят живеещите в нея и тези, които са извън границите й. „Освен всички проблеми с комшиите, идват и хора от града, други градове и туристи на плаж и спират, където е безплатно. Ние това го разбираме и не сме против. И други години е било така. Сега обаче със „зелената зона“ проблемът се изостри. Ако бъдем включени в нея, поне ще можем да паркираме“, казва той.

    Пенсионерът, както сигурно и много бургазлии, си задава въпроса защо изобщо беше необходима тази зона. „На мен ми е ясно, че сега, ако включат и нас, ще има и други, които ще поискат така, за да си решат проблемите с паркирането. То така целият „Лазур“ в един момент ще влезе в зелена зона. Защо беше нужно това обаче? Не знам кой знае какви приходи да влизат в общината от това и ако има, къде отиват и как се разходват? Нас ни интересува и какъв е ефектът за гражданите, защото ето сега, при нас се създаде проблем между живеещите в района. Няма ден, в който някой от комшиите да не ме е метнал с въпроси за тая зона“, ядосва се мъжът.

    „Ако сме в тази ситуация сега, то по-добре да сме част от нея. Тук сме близо до море и естествено хората да търсят по-близо места за паркиране. Никой обаче не иска да дава пари, това е!“, завърши Рингов.

    Оказва се обаче, че за доста хора „зелената зона“ е много удобна. Така например жена, работеща в близост до Пантеона заяви, че откакто е въведена, тя може да ходи с колата си на работа. Преди това било невъзможно, тъй като винаги някой се намирал да паркира на служебния им паркинг.

    Припомняме, че общинският съветник Живко Табаков бе върл противник на нововъведението. Отскоро независимият местен политик, тогава като представител на „Реформаторския блок“ изяви мнението си точно, когато се решаваше въвеждането й. Според Табаков пускането на новата такса щяло да изплаши бургазлиите от плажа и да ги насочи към по-страничните като Сарафово и Крайморие. По този начин според него щеше да пострада дребният и среден бизнес в града. Към докладната тогава той предлагаше поне „зелената зона“ да не работи през уикенда, но не бе прието от колегите му в местния парламент. Табаков дори събираше подписка на няколко места в града, която представи по време на сесията на ОбС.

    Още тогава при дебатите в местния парламент се открои тезата, че „зелената зона“ ще последва съдбата на синята и ефекта на доминото и ще се наложи непрекъснатото й разширение.

    Позицията на ОП „Транспорт“

    Потърсихме и шефа на ОП „Транспорт“ Андрей Рунчев за коментар по казуса. Той отговори, че в момента от общинското предприятие правят подробен анализ, който до края на лятото трябва да покаже ще има ли нужда от разширение „зелената зона“.

    „Възложили сме на нашия пътен инженер да изготви една схема, касаеща периметъра между булевард „Демокрация“, „Константин Величков“ и „24-и пехотен Черноморски полк“. Идеята е това цялото каре да бъде затворено. Така, че най-вероятно съвсем скоро ще го дадем като предложение. Така или иначе има още подписки и искания и смятаме за следващия сезон да предложим този вариант за „зелената зона“, каза той. Рунчев допълни, че за да бъде променена зоната, трябва да се направят промени в самата наредба, които един месец да стоят на сайта на Община Бургас и чак тогава да се гласува в ОбС-Бургас. Това се очаква да стане най-вероятно през септември. Дотогава работи и „зелената зона“.

    Шефът на ОП „Транспорт“ защити позицията на общината за създаването на „зелена зона“ като крайна мярка за големия брой автомобили в града. „На мен редовно ми задават въпроси относно паркирането в Бургас, а аз всеки път отговарям едно и също. Нееднократно сме казвали, че тези мерки не се налагат непременно, а след обстоен анализ. Проблемът с автомобилите е ясен. Броят им е много голям. Затова е и „зелената зона“. Проблемът, който касае тя, е най-належащ. Той касае основната част от гражданите на Бургас. Колите в града са много, но идват и много чужденци и гости на града, което още повече утежнява положението“, коментира той. По неговите думи и в крайните квартали, където има много ново строителство, също има голям проблем с намирането на места за паркиране“, поясни той.

    50% ръст на ползване и повече приходи отчитат за юни

    Въпреки репортерска проверка на „Черноморски фар“, която показва, че огромна част от „зелените“ паркоместа са празни дори и през уикенда, шефът на ОП „Транспорт“ отчита 50% ръст в приходите от зоната за юни, сравнен с май.

    „Като направим съпоставка на месец юни с месец май имаме покачване на приходите с 40-50%. Сега тепърва още повече се увеличава ползването й. Например през почивните дни тя почти беше уплътнена. Така или иначе вече започва истинският летен активен сезон. Повечето хора взимат отпуски между 15 юли и 15 август, когато е и най-големият поток от туристи. Тогава със сигурност ще имаме добра ползваемост и добри резултати“, обясни Рунчев.

    Според него дъждовните май и юни са се отразили на финансовите резултати от зоната, която се ползва предимно от хората, отиващи на плаж. Иначе в отговор на гражданско питане, той поясни, че приходите, които реализира „зелената зона“ постъпват в Община Бургас, а не при тях. „ОП „Транспорт“ по презумция е с делигиран бюджет и разходваме спрямо него и за издръжка, и за заплати. Общината решава как да разпределя вече постъпленията си“, завърши Рунчев.

    коментари

    Добави своя коментар
    още новини
    Актуален брой на вестника
    анкета

    Ползвате ли "зелената зона"?

                                      Резултати
    валути
    ЕвроEUR 1.95583
    usd Щатски долар USD 1.67065
    gbp Британска лира GBP 2.20437
    chf Швейцарски франк CHF 1.67911
     
    хороскоп
    всички

    Зодия Телец

    21 април - 21 май

    Възможно е умората да ви връхлети, в резултат и на здравословни проблеми. Вземете мерки, но гледайте ведро на създалата се ситуация. Всичко е поправимо, когато имате желание за действие и не губите присъствие на духа. Проблемите ви може да са провокирани и от активната ви позиция на други нива, силните са най-на прицел.

    Следвайте ни
    Facebook            
    Контакти

    Редакционен офис:
    Бургас, ул. „Милин камък” 9

    Репортери: 0878/424676
    Реклама:       056/825435
                   0878/424698
                   0897/546055

    За реклама във вестник „Черноморски фар“
    e-mail:  far@chfar.com, topkarov@faragency.bg

    За реклама в Черноморски фар ONLINE
    e-mail:  reklama@faragency.bg

    За въпроси, съобщения, писма, запитвания,
    предложения, сигнали и др.

    e-mail: info@faragency.bg

    За забелязани нередности по сайта
    e-mail: admin@faragency.bg

    За връзка с репортерите: reporter@faragency.bg

    Важно:
    При цитиране на части от материали от faragency.bg и при използване на цели текстове, позоваването на източника е задължително. Включването на връзки към публикации в изданието е свободно, а наличието му се оценява като израз на добро възпитание и колегиалност.

    Copyright 2014 Черноморски фар. Всички права запазени.