Вход с регистриран акаунт:
  • Още нямате акаунт? Регистрирайте се
    Забравена Парола

    www.factor-bs.com

    15:00Петък

    24 Ноември 2017

    архив   Facebook   Twitter   Google+   Youtube   RSS feed
    Бургас вятър: KM/h 5 дневна прогноза  

    Внимавайте!Сделките с услуги са по-специфични в сравнено с тези за стоки

    06-11-2017 0 258

    Снимка:

     Предварителното уточняване на условията на търговската сделка, сключването на писмен договор и наличието на платежни документи, особено когато става въпрос за услуги, дава по-голяма гаранция за справедлив изход от евентуално възникнал между страните спор от различен характер. Това обясни председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов.

    „Трябва да има предварителен разговор за уточняване на условията – начин на плащане, задълженията на изпълняващия услугата, хипотези при възникване на потребителски спор. Много важно е да се уточни какво се случва, ако нещо не бъде изпълнено както трябва – на какво обезщетение ще има право засегнатата страна. Това може да бъде преди всичко потребителят, но не е изключено да е и търговецът, ако да речем клиентът по някакви причини се откаже от сделката без виновно поведение на търговеца”, добави председателят.

    Маргаритов обясни, че когато всички устни уговорки залегнат в писмен договор, много по-лесно двете страни биха реализирали правата си.

    По закон при наличието на договор първоначално рекламацията се отправя към търговеца и той трябва да предприеме съответните действия. Възможностите са да приведе стоката или услугата в съответствие с първоначално уточненото, да се договорят отстъпки от платената цена или да се стигне до разваляне на договора и връщане на парите. „Ако няма документи, няма да има никакви доказателства относно развитието на отношенията, какво се е случило и каква би могла да бъде реалната претенция, включително финансова. Тогава медиаторите биха могли да бъдат онзи инструмент, който да сближи позициите на двете страни. В такива случаи единственото, което може да помогне за развитието на казуса в нормална, цивилизована посока, е да се търси диалог”, посочи Маргаритов. Той припомни, че към КЗП функционират помирителни комисии на подобен принцип. Освен, че са безплатни, предлагат и удобството за обмен на информация неприсъствено.

    Той препоръча да не се гледа на този способ с подозрение, а като на положителна възможност за цивилизован начин за решаване на спор.  

    коментари

    Добави своя коментар
    още новини
    Актуален брой на вестника
    анкета

    Трябва ли билетчето в градския транспорт да е 1.30 лв.

                                      Резултати
    валути
    ЕвроEUR 1.95583
    usd Щатски долар USD 1.65077
    gbp Британска лира GBP 2.19744
    chf Швейцарски франк CHF 1.68417
     
    хороскоп
    всички

    Потиснете раздразнителността си, тя се отразява негативно на околните. А това не винаги им носи най-приятните мигове. Очакват ви приятни изживявания, за някои от вас и в интимен план. Не спирайте поривите на сърцето си, бъдете естествени и ще се радвате на пълноценна връзка.

    Следвайте ни
    Facebook            
    Контакти

    Редакционен офис:
    Бургас, ул. „Милин камък” 9

    Репортери: 0878/424676
    Реклама:       056/825435
                   0878/424698
                   0897/546055

    За реклама във вестник „Черноморски фар“
    e-mail:  far@chfar.com, topkarov@faragency.bg

    За реклама в Черноморски фар ONLINE
    e-mail:  reklama@faragency.bg

    За въпроси, съобщения, писма, запитвания,
    предложения, сигнали и др.

    e-mail: info@faragency.bg

    За забелязани нередности по сайта
    e-mail: admin@faragency.bg

    За връзка с репортерите: reporter@faragency.bg

    Важно:
    При цитиране на части от материали от faragency.bg и при използване на цели текстове, позоваването на източника е задължително. Включването на връзки към публикации в изданието е свободно, а наличието му се оценява като израз на добро възпитание и колегиалност.

    Copyright 2014 Черноморски фар. Всички права запазени.