Вход с регистриран акаунт:
  • Още нямате акаунт? Регистрирайте се
    Забравена Парола

    www.factor-bs.com

    21:25Четвъртък

    18 Юли 2019

    архив   Facebook   Twitter   Google+   Youtube   RSS feed
    Бургас ° вятър: KM/h 5 дневна прогноза  
    събеседник

    Все повече потребители се обръщат към родните марки

    Целта ни е да покажем, че не големината на бранда е най-основното, а идеите, които стоят зад дадените продукти

    26-06-2019 0 200

    Маргарита Нешева, съсобственик на козметична фирма:
    Снимка:
    Интервю на Дона МИТЕВА

     

    Маргарита Нешева е завършила Немска езикова гимназия в Бургас. След това химия в университет „Проф. д-р Асен Златаров“ (тогава ВХТИ).  Има защитена магистратура по маркетинг в Бургаския свободен университет.

    Семейна, с един син и една внучка.

    От близо десет години Нешева е съсобственик на фирма за производство на козметика.

     

     

     

    -        Госпожо Нешева,  на Еньовден  се срещаме и говорим  за магичната сила на билките и в частност на българската роза (Rosa damascena), която не е билка, но пък, освен че се използва в козметиката, се оказва, че има и лечебни свойства…

    -        Повече от девет години се занимавам с производство на козметични продукти, като една от сериите е точно с розово масло. И докато у нас повече се коментира освен розовото масло и друг продукт от дестилацията  на розовия цвят – розовата вода в козметиката, в страни като Китай и Япония,  розовата вода има голяма популярност като вода за пиене. Оказва се, че тя е много полезна за храносмилането, за нервната, отделителната и дихателната системи.  Розовата вода оптимизира функцията на черния дроб, бъбреците и жлъчката.

    Преди няколко дни моето семейство също намери и закупи от розоварна  розова вода за пиене и сега денят ни започва с чаша розова вода. Разбира се, разреждаме я с минерална вода, защото е много силна.

    - В Истанбул, аз лично съм яла ашуре, в което е сложена розова вода. Вкусът наистина е невероятен…
    - В своето съзнание  пазя спомен от детството за белите курабии на баба. Тя ги напръскваше с розова вода  и тогава ги посипваше с пудра захар. Вкусът наистина бе неповторим.
    Казахте, че една от сериите от вашите продукти е с розово масло, а другите с какво са?
    Най-голямата ни гордост е серията, която отново е базирана на български продукт – от закваската за киселото мляко (бактерията „Бацилус булгарикус“, която се открива само на територията на нашата страна и от където идва името).
    - Това нова серия ли е?
    - Тази серия я пуснахме в началото на 2018 година. Най-новата ни е, наистина. Освен че съдържа  българската бактерия, тя съдържа  и пробиотици и се грижи за урегулиране на кожната микрофлора (микробиоми). Грижата за кожния  микробиом е тенденция в производството на козметика през последните 2-3 години. И това е нещо устойчиво, като биокозметиката например, която дойде и се разви, а не е модно течение, което отшумява бързо.
      - Защо? 
    - Оказа се, че здравето на кожата стои над всичко останало. Балансът на микроорганизмите върху кожата осигурява нейното здраве. Защото красивата кожа е здравата кожа. Едва след това трябва да се грижим за бръчки, петна, дефекти. В нашата козметична линия основната грижа е върху кожния микробиом , но в съчетание с допълнителни съставки за различните възрасти.

    И както голямата Коко Шанел казва: „Как ще изглеждаме на 20 години е дадено от природата, но как ще изглеждаме на 50 зависи от самите нас“, ние оставаме избора в ръцете на потребителите, но им предлагаме нещо модерно.

    - Фирмата ви участва  точно с тази линия в конкурс за иновативни продукти в Париж, Франция. Голямо предизвикателство ли бе да се изправите сред големите и да се мерите с тях?
    - Конкурсът се организира от немска компания. От 2003 година  се раздават награди за най-иновативни постижения, крайни козметични продукти. А от няколко години има обособена  отделна категория за иновативни – натурални продукти.  Тази година Париж бе домакин. При първото ни участие в тази последната категория  завоювахме трето място. Тази година  взехме първото. Зад нас останаха продукти на марки  като  „Веледа“, „Кнайп“ и „Логона“, която е вече част от „Л Ореал“. Така че можем да се похвалим.
    - Може ли микропредприятие като вашето да пробие на пазара – външния и вътрешния, сред компании като гореизброените и други световноизвестни марки?
    - В последните години се забелязва сред потребителите на козметични продукти обръщане към indie – брандовете, които са основно малки фирми, чиято собственост, повече от 50% е на физически лица. Т.е. при управлението на тези фирми няма достъп на големите корпорации. Защото ние сме  по-гъвкави, по-бързо се внедряват нови технологии, лесно се внедряват и се следят нови линии и продукти, търсени на пазара.

    В това отношение ние не отстъпваме на другите фирми по света, но се сблъскваме средица трудноститук у нас.

    В последно време много се говори за рекламата в сферата на туризма. Аз питам: защо само там? За менвсичко, което е типично българско трябва да се представи пред света подобаващо и това трябва до голяма степен да е държавна политика. Представянето да е такова, че да предизвика съответния интерес. Например българската роза – т.е., розовото маслои розовата вода или пък българското кисело мляко. Тези неща трябва да са разпознаваеми и да се свързват с нашата страна.А не чужденците да ме питат защо розовата вода е безцветна, а не розова на цвят. Или когато кажа „българска роза“да си мислят за цвета на шипката, защото такъв има само в тяхната родина.

    Няма да забравя един куриозен случай, при посещение в Япония. Когато ни питаха откъде сме и аз казвах „България“ всички много радостно реагираха иказваха: „О, йогурт“.И ние се радвахме, че свързват нашата родина с киселото мляко. Оказа се обаче, че тези хора свързват името на страната ни с марка кисело мляко, което се прави в Япония. Никой нямаше представа за България и затова тя къде се намира на земното кълбо.

    От тогава на изложения като ме питат от къде съм първо казвам Източна Европа, и ако има положителна реакция – тогава уточнявам, че съм от България.

    Независимо от тези и редица други трудности не сме се отказали да работим и да показваме нашата продукция. Целта ни е да покажем, че не големината на бранда е най-основното, а идеите, които стоят зад дадените продукти. И хората започват вече да ценят това. Все повече български потребители се обръщат към родните марки.

     

    коментари

    Добави своя коментар
    още новини
    Актуален брой на вестника

    анкета

    Ще почивате ли това лято

                                      Резултати
    валути
    ЕвроEUR 1.95583
    usd Щатски долар USD 1.74379
    gbp Британска лира GBP 2.1767
    chf Швейцарски франк CHF 1.76774
     
    хороскоп
    всички

    Извлекли сте си поука от минали грешки и с внимание ще се отнесете към идеите на партньорите си. Интелигентната ви природа ще ви подскаже, че в тях перспективите са добри и ще заложите на общото сътрудничество. Нови придобивки и впечатления очакват някои от вас. Ще се радвате на семейно разбирателство и уют.

    Следвайте ни
    Facebook            
    Контакти

    Редакционен офис:
    Бургас, ул. „Милин камък” 9

    Репортери: 0878/424676
    Реклама:       056/825435
                   0878/424698
                   0897/546055

    За реклама във вестник „Черноморски фар“
    e-mail:  far@chfar.com, topkarov@faragency.bg

    За реклама в Черноморски фар ONLINE
    e-mail:  reklama@faragency.bg

    За въпроси, съобщения, писма, запитвания,
    предложения, сигнали и др.

    e-mail: info@faragency.bg

    За забелязани нередности по сайта
    e-mail: admin@faragency.bg

    За връзка с репортерите: reporter@faragency.bg

    Важно:
    При цитиране на части от материали от faragency.bg и при използване на цели текстове, позоваването на източника е задължително. Включването на връзки към публикации в изданието е свободно, а наличието му се оценява като израз на добро възпитание и колегиалност.

    Copyright 2014 Черноморски фар. Всички права запазени.