Гимназията е оборудвана с термокамери, медицински изолатор, дезинфектанти и модерна учебна платформа „Мудъл“
Янчо НИКОЛОВ
Своите нови и настоящи кадри посрещнаха и в Професионалната гимназия по строителство и архитектура „Колю Фичето“ - Бургас.
На празничната церемония в училищния двор се събраха учители и ученици.
Родителите наблюдаваха програмата, отделени с ограничителни ленти.
„Тежък“ пропускателен режим на входа на училището. Модерни термокамери са разположени над централния вход. Медицинско лице измерва допълнително температурата на всеки влизащ на територията на гимназията.
Персоналът е с маски навсякъде, включително и учениците.
Маските са задължителни в класните и учителските стаи.
Оборудван е специален медицински пункт на територията на училището, в който да се настаняват ученици и училищен персонал, при установяване на грипоподобни симптоми.
Навсякъде по входове, изходи, тоалетните, класните и учителски стаи, са на разположение дезинфектанти и чисти кърпи. Сградата е снабдена с топла вода, за по-голямо удобство на учащите.
В гимназията е въведен ротационен принцип на обучение и почивки.
Предвидено е курсистите да преминат на две смени на обучение – първа и втора.
„Подготвили сме се и за най-лошия вариант. Всички учители разполагат с модерни лаптопи.
Направили сме внимателно проучване за деца, които са в по-тежко материално състояние и не разполагат с компютри. В случай, че преминем към онлайн форма на обучение, ще осигурим на тези ученици необходимата техническа база, за да учат спокойно. Разполагаме с достатъчно компютърни устройства,“ сподели директорът на училището Даниела Симеонова.
От тази година гимназията е въвела учебната платформа „Мудъл.“
На нея ще се качват онлайн материали за учениците, както и учениците ще могат да правят курсови проекти и разработки, които да предават онлайн за оценка.
„С „Мудъл“ платформа открай време работи Бургаският свободен университет. Тя е доказала своята ефикасност и надеждост при обучението на студенти. Сега ще я използваме и ние,“похвали се г-жа Симеонова.
Тя сподели още, че при излизане в онлайн вариант, събранията на учителите ще се провеждат чрез програмата „Teams”.
Преподавателите са единодушни, че присъственото обучение е за предпочитане.
В гимназията се изучават строго профилирани специалности, както и се извършва професионална подготовка по специални предмети.
За ръководството и преподавателите е по-удачен ротационният принцип, отколкото електронният вариант. Те са единодушни:
„Бъдещите специалисти трябва да контактуват помежду си. Да създават контакти, които утре в сферата, за която учат, ще са им от полза. Ще могат лесно да се реализират, а не да търсят тепърва познанства. Касае се за специалисти, които ще бъдат един ден технически ръководители, геодезисти. Имаме търговски брокерски специалности. Тези хора ще работят в един бранш. Трябва да имат приятелски и професионални отношения помежду си“.
Директорът на гимназията предупреждава, че въпреки модерната технологична база и програми, нищо не е в състояние да замени присъственото обучение по специалните предмети. Един електронен вариант за учениците няма да е в тяхна полза.
На същото мнение са и родители, и ученици.
Петър Атанасов е в 12-и клас и е убеден:
„По-хубаво от това да съм в даскалото няма. Маските малко са неудобни, но всички искаме да сме в училище. Да сме заедно, да се събираме, да комуникираме. Вкъщи не е работа“.
Дарина Железова, която е майка на друг ученик, който ще е за първа година гимназист, е на същото мнение:
„Тук им е мястото. От вкъщи какво ще научат – нищо! Имат, гледам, специални предмети, да чертаят и какво ли не. Няма по-добро място от училището. Друго е да им обясняват нагледно, с примери. Много против онлайн програмата съм.“