Основната причина за инцидента край Гърмен е почти нулевата видимост и загубата на ориентация, посочи транспортният министър
Основната причина за инцидента с хеликоптера край Гърмен е почти нулевата видимост и загубата на ориентация от страна на пилота. Това каза пред БНР министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков.
"Към 7:30 часа е имало сериозна мъгла", добави той.
Хеликоптерът от гражданската авиация, е пръскал срещу вредители. Той е излетял от село Гърмен в петък сутрин. Хеликоптерът и тялото на загиналия пилот бяха открити по-късно в петък в пропаст, дълбока около 50 метра, близо до село Гърмен.
По думите на Гвоздейков пилотът е предприел сериозен риск при излитането в тази ситуация и инцидентът е можел да бъде предотвратен.
"Цялата информация, събрана към момента, е насочена към това, че доста рисково излитане в такава обстановка е предприел пилотът", каза министърът.
Той добави, че за да лети хеликоптер от този тип, са необходими добри метеорологични условия, каквото не е имало в петък сутрин.
Министър Гвоздейков коментира и изграждането на трети мост над река Дунав, за който на 20 септември правителствата на България и на Румъния подадоха формуляра за предпроектно проучване и кандидатстване за финансиране от Европейската комисия (ЕК).
По думите на министъра около 1,4 млн. евро ще бъде сумата, която трябва да плати страната ни за трети мост на река Дунав.
Той заяви, че инициативата за строителството е от двете страни. "Ние кандидатстваме за 50 % финансиране от ЕК", каза Гвоздейков.
Според него проектът ще бъде реализиран, защото геополитическата обстановка в региона е катализатор за това.