Силвия Шатърова
Бургас и съседните общини ще бъдат представени в големи европейски градове като общ туристически продукт. Масирана реклама по примера на Турция започва до дни по гари, метра и възлови места на няколко европейски града, съвместно с Министерство на туризма, стана ясно по думите на Манол Тодоров – заместник-кмет по спорт и туризъм на община Бургас по време на форум, който дискутира състоянието на ваканционните имоти в областта.
Той бе сред гостите на конференцията "NextHome Black Sea" 2024: Черноморски форум за ваканционни имоти, която се беше открита в хотел "България" от изпълнителния директор на Българската асоциация на професионалистите в мениджмънта на хотели (Bulgarian Association of Hotel Executives – BAHE) Георги Дучев. Събитието събра предприемачи, професионалисти в управлението на имоти, архитекти и други специалисти, които обсъдиха предизвикателствата и възможностите за инвестиране, проектиране и управление на ваканционни имоти по Българското Черноморие.
„Идеята ни е да се рекламираме като съвместен продукт, като Бургас ще е центърът, но заедно с него да върви реклама за спа туризъм в Поморие и културен туризъм в Несебър. Рекламата ще е по метростанции, билбордове, както и масирана дигитална“.
Той наблегна, че се работи усилено за привличане на събития от спортния календар, които ще доведат туристи и през неактивните месеци. За „Арена Бургас“ има заявки още от януари, допълни той. Освен това Бургаският залив трябва да стане привлекателен за международни регати.
Следващият месец от Общината предвиждат среща с туристическия бранш, на нея отново ще се дискутира как регионът да стане привлекателен и през зимния период.
„Туристическият бранш трябва да мисли и за интересен продукт, който да е общ и да отговоря на въпроса: „Какво може да прави туристът в региона като дойде на 1 януари. Когато хората получават нещо различно, го харесват“, заяви още Тодоров.