Георги РУСИНОВ
Полицията да е по-активна с проверките за тротинетки. Това коментираха членовете на постоянната комисия за опазване на околната среда към Общински съвет – Бургас. В заседанието й бе разгледана докладната за промени в Наредбата за обществен ред и сигурност, в която отново се прави опит електрическите тротинетки да попаднат в нейните разпоредби. Както „Черноморски фар“ писа няколко са основните моменти, които касаят текстовете за модерните возила, като основно внимание се обръща на забраната за управлението им в пешеходни зони, ограничаване на скоростта, санкции и последващият контрол.
Председателят на комисията Стоян Грозев заяви, че приветства така предложените промени, защото по думите „тези превозни средства, които младите ползват могат да бъдат и опасни“. Иван Иванов също посочи, че адмирира промените, но попита дали може скоростта да се ограничава чисто законово, на което единият от вносителите Йордан Вълев му отговори, че има такава възможност и добави, че единствено в частта със санкциите за изоставени и неприбрани тротинетки има какво още да се дооправя.
„Всички други неща в наредбата са изчистени максимално. Само органите на реда могат да извършват контрол и да налагат санкции, включително и за следенето на скоростта. С „Лайм“ имаме една добра комуникация и те имат възможност софтуерно да ограничават скоростта на тротинетките си. Остава и частните собственици на такива превозни средства да са по-отговорни“, каза вносителят.
Стоян Грозев коментира, че няма как органите на реда 24 часа да следят за нарушители с тротинетки, но могат по-често да правят акции като тази, която се проведе преди дни. Видимо след нея има ефект и почти не се забелязват „хвърчащи“ с електрическите превозни средства по пешеходните зони. Виждат се доста хора, които в тези зони бутат возилата и велосипедите си.
Иван Иванов попита дали не може да се поставят знаци за ограничението на скоростта на тротинетките, а от администрацията му отговориха, че ще проверят за такава възможност. Припомнено бе и че по централните улици има знаци, забраняващи придвижването с колела и велосипеди по тях.
Комисията се обедини консенсусно, че промените в наредбата са едно добро начало за въвеждане на ред и контрол по отношение на все повечето придвижващи се с тротинетки водачи. Петима гласуваха „за“, а Иванов се „въздържа“.