Сряда, 03 Юли 2024
    
Бизнес

Родното ни Черноморие е райско място – туристът е добре дошъл

  16.06.2024 17:00  
Родното ни Черноморие е райско място – туристът е добре дошъл

Тренд. Въпреки фалита на германския „Еф Те И груп“ (FTI Group) – третият по големина туроператор в Европа – няма да загубим голям брой туристи

 

Моника ИЛИЕВА

 

Министър Евтим Милошев покани немскоговорящите туристи да почиват в България – страната, за която развитието на туризма е приоритет. Това се случи по време на откриването на конференцията „Изживей България“/ Erlebe Bulgarien, в Несебър – форумът, който се реализира от Министерството на туризма, в партньорство с концесионера на Летище Бургас и Летище Варна – „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД и Асоциацията на инкаминг агенциите в страната (AIA).

„Нашата цел е дестинацията ни да възвърне нивата си на германски туристи, които реализирахме преди Ковид-19. Между 2016-2019 г., статистиката отчиташе почти един млн. германски туристи на година или над три млн. нощувки за периода. Пандемията срина тези добри туристически практики. Нашият стремеж е с бързи темпове да възвърнем гостите си от Германия. Важно е да знаете, че България развива своя туристическия продукт, променя го спрямо новите изисквания и очаквания“, това заяви по време на откриването на конференцията служебният министър на туризма. Милошев акцентира на отличния туристически продукт, който страната ни притежава, основаващ се на чистите и красиви плажове, на планините ни, на балнео- и спа ресурса, които са на световно ниво и дават възможност за качествен и целогодишен туризъм. Уточни, че има сключени договори с немските здравни каси, които реимбурсират почивки и най-вече лечебния туризъм на германските туристи в България.

„Не на последно място искам да ви обърна внимание върху традициите във винопроизводството на нашата страна. Ние сме в златната среда между 22 и 24 паралел, където се произвежда много вино в световен мащаб. За да усетите, за да преживеете България, преди това трябва да я изядете, да я изпиете“, хиперболизира Милошев.

Министърът на туризма окачестви форума като „много високо ниво“, касаещ немскоговорящата част от Европа – Германия, Австрия, Швейцария. „Тези хора са тук, защото искаме да си върнем немския турист. За да се случи това, много е важно какъв туристически продукт предлагаме, въздушната свързаност и заедно обединени от добра реклама. Може да имаме най-добрия туристически продукт, но ако нямаме въздушна свързаност, няма как да се получи отличен резултат. Нещата не са в проценти, а в политика и процес“, заключи Милошев и акцентира, че реалното увеличение на туристите от Германия ще се почувства едва следващата година, а участниците в настоящия форум подготвят следващия сезон.

„Най-ценното в България са хората – гостоприемни, човеколюбиви и изключително толерантни хора. Ние сме свикнали да живеем с чужденци, с различни култури, с различни религии, с различни навици. Ние знаем как да посрещаме гости. Това е нещо, което прави впечатление на всеки чужденец, дошъл тук. Затова ви казвам – вие сте желани, ние ви желаем, България ви желае! Най-важното, което може да направим, е да върнем емоциите, които владеят сърцата на поне две поколения германци и на две поколения българи, които са се случили на тези златни български плажове. България и родното ни Черноморие са райско място – туристът е добре дошъл!“, обърна се емоционално към присъстващите министър Милошев.

На свой ред д-р Франк Кванте – главен изпълнителен директор на „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ – акцентира, че конференцията ангажира професионалисти от няколко сектора – за първи път. А целта - германските туристи да се върнат скоро в България. „Всичко, което правим тук, е свързано с над 1000 професионалисти от Германия. Събрали сме и авиокомпаниите, и туроператорите. Имаме силно представени авиокомпании SunExpress, Electra Airways, които работят заедно с тях. Разчитаме и на авиокомпанията Fly Lili, която за първа година ще изпълнява полети по 12 различни маршрути от страните Австрия, Германия, Полша и Чехия до летище Бургас, както и директни полети от немския град Хановер до летище Варна“, заяви пред журналисти в Несебър изпълнителният директор на Фрапорт.

Д-р Кванте поясни, че е изключително трудно да се говори в конкретни числа. Той разкри, че се силно се разчита на сътрудничеството с авиопревозвача SunExpress, който е сред основните двигатели за успеха и утвърждаването на Анталия в областта на туризма.

България е дестинация, която се продава основно чрез препоръка на пътнически агенции. Това заяви на свой ред Иван Грошев – председател на УС на Асоциацията на инкаминг агенциите, който бе сред участниците във форума. Той акцентира, че форумът дава възможността да излъчим нашите директни послания към крайния клиент. България трябва да засили посланията за доброто съотношение цена – качество и кратко време за полет. „На два часа сме от Германия, което е много добре за семейства с деца. Имаме и много добър климат, добра храна и култура, както и още много неща, които можем да презентираме, но сякаш ги пазим в тайна. Традиционни конкуренти на България в туризма са Тунис и Турция, които са специализирани в семейния и ол инкузив формат. Много често споменаваме Гърция и Испания, но там може да говорим за определени региони – трябва да отбележим, че тези държави са специализирани в по-високия клас“, обясни председателят на инкаминг агенциите в страната.

Иван Грошев обърна внимание, че България има нужда от по-добре обмислена стратегическа комуникационна политика на туризма. И припомни, че в туризма първо се плаща, а след това се използва. Решенията се вземат предварително. Когато няма информация, е по-трудно да се направи избор. Той подкрепя мнението, че въпреки фалита на германския „Еф Те И груп“ (FTI Group) – третият по големина туроператор в Европа – страната ни няма да загуби голям брой туристи и не се очаква негативно отражение върху свързания сектор. „Има информация че тези клиенти се пренасочват към други туроператори. Има достатъчно фирми на пазара в Германия, които могат да поемат туристопотока. Така че не мисля, че това ще има негативно отражение върху нас. Както казват германците – „щастие в нещастието“ – или ако се случи нещо подобно през май, то дава достатъчно авансово време тези туристи да дойдат при нас по други пътища и чрез други туроператори“, коментира създалата се ситуация с фалита Грошев.

На категорично мнение е, че полетите от Германия не са достатъчни нито на летище Варна, нито на летище Бургас. Ограниченият обем до голяма степен е предизвикан от недостатъчни самолетен капацитет, който по време на ковида беше редуциран. И припомни, че авиационната индустрия беше от най-засегнатите и България е потърпевша от това във връзка с краткия ни сезон – климатично обусловен. Защото авиокомпаниите на базата на лимитирания си ресурс предпочитат да летят до дестинации с по-голям брой активни месеци, в които да могат да оперират.

Германците търсят сигурност и лесна логистика, заяви пред журналисти в Несебър хотелиерът Веселин Данев, който е и председател на УС на Българската хотелска асоциация, участвайки в конференцията „Изживей България“. „Ако нямате един голям град, от който да идват всички чартъри – логистиката от Германия е сложна. Когато се прави чартърна програма, трябват до 6-7 града, за да се осъществява летателна програма. Със спада на туристите по време на коронакризата логистичните връзки се разкъсаха, изграждането им изисква доста усилия, които ние полагаме. Немският турист е много чувствителен към съотношение цена – качество. Продуктът през последните години се повиши като качество на предлагането, а в същото време нашите разходи се повишиха доста по-бързо от тези на конкурентни дестинации. Не можем да си позволим да бъдем евтиния продукт, с който нашите германски туристи бяха свикнали“, разясни Веселин Данев.

Той определи политиката на бързо променящите се правителства през последните години като недалновидна, приоритизирайки други подбраншове на туризма с намалена данъчна ставка, докато в хотелския бизнес бе запазена. Нашите туристи идват от чужбина. Даваме цени на пазара задно с турците, които имат 1% ДДС за същия продукт. Ясно е че не можем да очакваме  друг резултат на немския пазар. „Позитивни сме и се надяваме тази година туристическата индустрия да достигне нивата преди Ковид-19. Надяваме се усилията, които полагаме, да дадат резултат“, добави Данев. 

Николай Димитров – кметът на община Несебър, също бе част от събитието. Той приветства с кратки думи делегатите на форума, обръщайки им внимание, че Община Несебър посреща най-много туристи. „Подкрепям каузата – да върнем германските туристи по нашето Черноморие“, допълни градоначалникът на общината с хилядолетна история.

В организацията на форума Erlebe Bulgarien участва и най-популярната медия за туризъм в Германия – fvw | TravelTalk, която е и един от ключовите медийни партньори на Министерството на туризма за пазар Германия. С тяхно съдействие професионалисти от туристическия сектор имат възможността да се запознаят с предимствата, които Българското Черноморие предлага на своите гости: условията за отдих, културно-историческото наследство в региона, възможностите за спа и уелнес, възможностите за практикуване на разнообразни спортове, както и с автентичната местна кухня, интерпретирана през модернистичните течения на световната кулинария.