В малките населени места плащането става само чрез "Български пощи", а там системата не сработва все още
Силвия Шатърова
Клиенти на ЕВН от седмица се въртят в омагьосан кръг и не могат да си платят сметките за ток. От 17 юни тече обновяане на софтуерната система на компанията. Връзката им с "Български пощи" и останалите подизпълнители като каси липсва и съответно не може да се извърши касовото плащане. Сметки до днес не можеха да се плащат и в Бургас както на касите на "Български пощи" така и на "Изи пей".
От днес връзката с частната компания бе възстановена, но все още в Български пощи съществува техническия проблем, който не е ясно кога ще бъде възстановен.
Днес от касите на "Български пощи" заявиха на репортер на вестника да търси други начини да си плаща сметките за електричество. И докато в големия град има варианти, то в малките населени места извън Бургас освен чрез "Български пощи" друг начин за издължаване липсва. Кметове на айтоски села алармираха в редакцията, че абонати се притесняват от изключване на електричество и няма как да се разплатят към доставчика, въпреки желанието им.
От ЕВН обясниха днес, че проблемът при тях е отстранен, сега остава обновената система да се пригоди към тази на "Български пощи", които директно влизат в нея и им трябва обновяване.
В Бургас каси на ЕВН не съществуват, плащането на сметки по касов път става през касите на "Български пощи", "Изи пей". Другите варианти са по банков път или чрез он лайн платформата на компанията. В този случай обаче се оказва,че когато се обновява електронната й платформа и плащането по електоренн път е невъзможно, защото не може да се създаде регистрация и профил.
Засега е ясно, че до края на седмицата сметки за електричество през системата на "Български пощи" няма да се осъществява.