Гастрол. Шофьорите на жълтите коли забягнаха към Летището и Слънчев бряг
Георги РУСИНОВ
Обществена тайна е, че в Бургас такситата никога не са достатъчно, особено през лятото. По думите на шофьорите на жълтите коли, когато стане време да искат от Общински съвет – Бургас увеличение на тарифите си, те са много зле финансово, едва връзват двата края, няма коли.
Коли няма, да и за това сигнализират читатели на „Черноморски фар“, както местни, така и туристи на иначе красивия ни град.
Неприятна ситуация е, когато в малките часове на компания от трима души се наложило да се приберат до „Меден рудник“ и да не могат да си намерят такси. Няколко от таксиметровите фирми изобщо не си направили труда да им отговорят на обажданията, а едната, която направила това, било, за да им съобщи, че нямат коли в момента.
„Добре, че има нощна линия, та се наложи да почакаме 40 минути, но се прибрахме“, споделят бургазлии.
Признават, че за пръв път им се случва да не могат да си намерят такси, особено такова с дестинация „Меден рудник“, където отдавна курсът премина 20 лева. И тук говорим за регламентираните, защото по думите на друг наш читател негова приятелка е била принудена в нощни часове да плати 60 лева на „копърка“. От притеснение жертвата на измамника не успяла да снима номера му. Това се случва след концерта на Лени Кравиц. Жената разказала, че когато поискала да види метъра, шофьорът отказал с думите: „Какъв метър, бе? Плащай тука!“.
150 лева е поискал друг „съвестен таксиджия“ за курс от летището до Бургас на полски журналист от Краков. С изненада за поисканата сума, той платил, а впоследствие негови приятели от Бургас му казали, че е бил измамен.
Туристи от вътрешността на страната също заявиха, че за няколкото дни, в които са били в Бургас, са имали проблем да си намират такси, особено нощно време.
„В единия от малкото пъти, когато успяхме, шофьорът си призна, че масово бургаските таксита са в Слънчев бряг“, разказаха те.
Същото е било потвърждавано и пред наш репортер многократно от различни таксиметрови шофьори.
Друг неприятен казус се случва от известно време на Морска гара. Хора, имащи нужда от такси, за да ги вземе от някое от заведенията в района, чуват насреща: „Елате до портала, защото не ни пускат вътре“. Това, разбира се, се оказва абсолютна неистина.
Репортерска проверка на „Черноморски фар“ установи, че от 1 август има гратисен период от 15 минути, в който може да се влиза и излиза от Морска гара. Защо тогава все повече клиенти получават откази от таксиметрови компании да бъдат взети на място, е странно. В дни, когато има фестивали, пропускателният режим е по-строг, но за случаите, за които получихме информация е нямало никакви събития на Морска гара.
Двойка, която е попаднала в такава ситуация, все пак се съгласила да отиде до портала само, за да види с очите си, че колата, която трябва да я вземе, напуска с мръсна газ района. Признават, че не са се забавили повече от 2-3 минути, докато стигнат дотам. Докато чакат следващо такси от друга компания, кола на предишната влиза в Морска гара.
„Защо тогава ни казват, че не влизат, нямаме никаква представа“, чудят се те.
С този материал обръщаме внимание на таксиметровите шофьори, които е възможно и да не знаят, че има гратисен период, както и на служителите на някои компании, които, изглежда, забравят, че те предоставят услуга и не може да се държат грубо с клиентите си. Общински съвет – Бургас е добре също да има предвид с какво се сблъскват бургазлии и гости на града следващия път, когато от таксиметровия бранш дойдат при тях и настояват за по-високи тарифи, защото „едва свързват двата края“ в града с най-скъпия таксиметров превоз. Специално внимание обръщаме и на ДАИ, които отговарят за контрола над такситата, както и на Община Бургас, която също може да извършва тази дейност, позволена й от текст в закона.