Дона МИТЕВА
„Вашият пакет е получен, но за да го освободите трябва да платите цена от 1.68 за доставка. Имате 48 часа, за да попълните информацията си за доставка, преди вашият пакет да бъде изпратен на подателя да бъде върнат”.
„От банка Х искат потвърждение на определен вид данни”. Това са само част от „уловките” за невнимателни потребители на електронна поща в последните, предпразнични и празнични дни. Фалшивите имейли /фишинг/ заливат пощите непрекъснато, като целта е да се доберат до лични данни.
Фишингът представлява опит за измама, умишлена заблуда, която чрез изпращане на фалшиви имейли, цели да подлъже потребителите да разкрият лична или финансова информация като потребителско си име, парола, детайли на банкова и/или кредитна карта и др. Все по-често срещана е измамата, свързана с разпространяване на фалшиви имейли от името на банкови, общински и държавни институции.
Експертите съветват подобни съобщения да не се отварят, а директно да се изтриват.
Преди време фалшив имейл от Български пощи също се разпространяваше, като се обещаваха награди и какво ли не.