Дона МИТЕВА
Отворено писмо с молба за помощ отправи наемателката на жилище в несебърския квартал „Чайка“, комплекс „Амадеус“, Дияна Иванова-Колчева към министър-председателя, шефа на КЕВР и бургаския депутат Константин Бачийски, от „Продължаваме промяната“.
Тя описва проблемите така: „През 2019 година бе стартирана процедура по подаване на заявления за индивидуални партиди и заплащане на такса от 142 лв. след поредното спиране на водата в комплекса. През февруари 2020 жители и наематели входирахме събраните заявления с приложени платежни нареждания за платена такса от 142 лв. През септември 2021 преписката ни бе върната за отстраняване на нередности“.
Вносителите изпълняват всички направени предписания и отново я връщат. И получават отговор, който грубо погазва правата им и отказва откриването на индивидуални партиди, защото не всички собственици са подали заявления и не са сменили старите водомери с нови, притежаващи радиомодул.
„Собствениците имат задължението да подадат заявления и са го направили още през 2020 г. Никъде в общите условия не е написано, че „всички заедно“ или „всички едновременно“ трябва да го направят, а също и в кой времеви период да се направи това“, подчертава жалбоподателката и допълва: „От октомври 2019 г. до днес ВиК операторът разполага с нашите средства, с които заплатихме услугата откриване на индивидуални партиди, а не сме я получили.
През юли месец 2021 година заплатихме натрупания дълг от 2018 до 2021 година, като ВиК преди това ни държа 60 дни без вода в година с пандемия от COVID-19. Следваше в едномесечен срок операторът да открие индивидуалните партиди по изискванията на чл.59 ал.7 т.3 от ОУ“.
От октомври 2019 година до юли 2021 година всеки един от постоянно живеещите собственици в комплекса заплаща употребената за шестмесечието вода. „Когато заплащахме дълга по партидата, предоставихме платежните нареждания в размер на 3043,63 лв., за да се преизчисли той, но операторът не призна тези плащания и така заплатихме два пъти потребената от нас вода. Два пъти входирахме искане за предоставяне на копие от входираното от адв. Анелия Иванова заявление с платежните ни нареждания, но ни беше отказано, което отново е в противоречие с българските закони“, оплаква се Колчева.
Условието за радиоводомерите е от началото на 2021 година и би следвало да се даде гратисен период, в който да се подменят, а не да се отказва издаването на потребителски номер на изрядните апартаменти и собствениците да се държат като заложници.
В комплекс „Амадеус“ има 101 апартамента, от които 75 са подали заявления според общите условия на ВиК и са си сменили старите с нови водомери. Не трябва да се забравя и фактът, че по-голяма част от собствениците са чужденци и в условия на пандемия не успяха да дойдат в имотите си в България.
Затова тези, които обитават жилищата си постоянно прилагат декларация по чл.25 ал.1, ал.8 и ал.9, в която са запорирани апартаменти, мази и обекти, на които са свалени водомерите и към тях няма изобщо водоподаване. Тази декларация обаче удобно се е „изгубила“, оплакват се те.
В един от последните работни дни на миналата година обитателите на комплекс „Амадеус“ входират папките отново, но този път съпроводени с опис, за да не се изгуби отново въпросната декларация по чл. 25 и образец 11.
Хората очакват да разберат дали ще се доберат най-накрая до индивидуални партиди. Те разчитат на съдействие за откриване на 75 индивидуални партиди; възстановяване на двойно платената сума в размер на 3043,63 лв. и възстановяване на разликата от 124 лв. на внесените такси в размер на 142 лв. и моментната такса от 18 лв.