Идва ли ред на Меден рудник и Сарафово?
Георги РУСИНОВ
След близо 1 час дебати в зала, синята зона в Бургас ще се разшири. Това реши Общински съвет – Бургас. Темата с платеното паркиране винаги предизвиква дискусии между общинските съветници. И този път не беше изключение.
Общинският съветник Стоян Грозев заяви, че е категорично против, тъй като не е съгласен с посочените в докладната мотиви, че поредно разширяване на обхвата на платеното паркиране ще въведе траен ред в паркирането.
„Като въвеждаме ред в зоната за паркиране, създаваме хаос наоколо в съседни зони. Може би по-скоро щях да разгледам мотива, ако беше написан, че синята зона генерира приходи за Община Бургас. Приложени са подписи на граждани от два входа. Ще отменим ли синята зона сега ако я приемем, ако аз представя подписка с три пъти повече подписи против синя зона“, попита той.
Бойчо Георгиев от ГЕРБ пръв се включи в дебата с опозицията като посочи, че общината винаги се вслушва в своите граждани и изпълнява исканията им.
„Едно е вие като съветник да тръгнете да събирате подписи, друго е когато гражданите си събират по свое искане. Ако при вас пристигнат подписки с такова искане какво ще ги правите?“, посочи общинският съветник.
„Администрацията е администрация на всички граждани, а не само на малобройни съседи, събрали тази подписка. Трябвало е да изслуша и мнението на останалите. Не може всеки един, който входира нещо в общината, да го приема, без да се проверява цялостно ситуацията“, му репликира Грозев.
Иван Иванов от СЕК върна друга винаги обсъждана тема, когато става въпрос за платено паркиране, а именно изграждането на многоетажни паркинги. Според него синята зона не е решение и трябва да се работи по-скоро в посока изграждането на такива съоръжения.
„Колегата може би не знае, че имаше голяма съпротива от хората, живеещи в съседни сгради на парцелите, които се предвиждаха точно за многоетажни паркинги“, заяви Калояна Живкова от ГЕРБ.
Председателят на Транспортната комисия Евелина Михалева добави, че разбира притесненията, че разширяване на зоната ще доведе до искане на съседни, но в случая това не било факт, тъй като тук зоната по-скоро се заключвала.
„Ако имаше толкова против, можеше да внесат подписка и да не разглеждаме сега тази докладна. Синята зона не решава проблема с паркирането, така е. Но никъде проблемът не е решен. Хората имат по няколко автомобила, а общината не може да им осигури място за паркиране на всички“, коментира тя.
Манол Тодоров попита ще бъдат ли ремонтирани улиците, които ще бъдат включени в новия обхват на платеното паркиране, преди да бъдат маркирани.
„Аз живея във „Възраждане“ и има улици в синя зона, които не може да разбереш, че е платено паркирането. Приличат на улици на държава от третия свят“, уточни той.
Бойчо Георгиев на свой ред обвини колегите си, че явно ползват темата предизборно.
„Няма нито един подпис против синя зона. Има само за. Общината винаги се е съобразявала с исканията на жителите си“, продължи той.
Манол Тодоров му отговори, че се задават важни и реални въпроси, а не правене на кампания. Колегата му Грозев добави, че неговото отношение към темата с платеното паркиране е едно и също от началото на мандата.
„Какво ще излезе, че съм постоянно в кампания ли? За мен задължително трябва да има изграден голям многоетажен паркинг. Не може да се съобразяваме с малкото против, когато това нещо ще е полезно за целия град“, каза още Грозев.
Христо Панайотов от БСП сметна, че след като идват избори може да се направи един референдум сред гражданите на Бургас по темата със синята зона.
„Тогава можем наистина да коментираме има ли желаещи, какво искат нашите граждани. Сега да си говорим само за някакви подписки. Сигурен съм, че съвсем скоро ще си говорим и дали да работи събота и неделя платеното паркиране, защото видиш ли на някой с подписка ще му пречи и тогава, че не може да паркира“, каза общинският съветник.
„Вие като Слави Трифонов почнахте, като падате под чертата и да искате референдуми. Районът, в който аз живея е зелена зона и сега има проблем с паркирането, докато лятото няма. Затова сега почват да говорят, че е по-добре да сме в синя зона, за да няма проблем“, отново репликира Бойчо Георгиев.
Заместник-председателят на Общински съвет – Бургас Станимир Апостолов припомни, че още преди години е предложил да не се разширява парче по парче зоната, а директно да се обяви до Колодрума.
„Г-н Грозев говори да гледаме по-глобално на нещата. Е, аз ви казвам, че скоро време и в Меден рудник ще има платена зона. Автомобилите са изключително много“, заяви той.
Евелина Михалева добави, че наистина има желание от граждани различни зони да се включват, тъй като се регулира паркирането.
„Имала съм срещи с граждани, които искат и събота и неделя да работи, има такива които искат Сарафово да е зелена зона“, посочи председателят на Транспортната комисия.
В края на дебатите думата бе дадена и на директора на ОП „Транспорт“ Пламен Димитров.
„Да, наблюдава се ефекта на преместването на автомобили в съседни зони, но в предишни разширения. Сега това са крайни части на квартала. Има големи буфери след това и няма как да се получи такова преместване“, поясни той.
Относно многоетажните паркинги, Димитров каза, че са правени мащабни допитвания.
„Обикаляли сме от апартамент на апартамент. Искането на гражданите е да се строят градинки, а не паркинги. Относно въпроса за улиците, които ще бъдат включени с разширението, първо ще се огледа състоянието им и ако се налагат ремонти, няма да ги маркираме, докато не се изпълнят“, увери директорът на ОП „Транспорт“.
При гласуването 32 подкрепиха докладната, 7 се въздържаха, а 6 гласуваха „против“.
Така се прие създаването на три нови подзони в комплекс „Братя Миладинови“. „Подзона 26“ с обхват от Паркинга до бл.71 между бул. „Стефан Стамболов“ и бул. „Демокрация“. Следващата „Подзона 27“ е заключена в карето между бул. „Стефан Стамболов“, ул. „Струга“ и ул. „Ванче Михайлов“. И последната „Подзона 28“ с обхват в карето между бул. „Тодор Александров“, бул. „Уилям Гладстон“ и бул. „Сан Стефано“. Предвидените паркоместа, които влизат общо в това ново голямо парче за платено паркиране са 800.