Експеримент доказа:Шофьори и пътници в градския транспорт не са готови за премахването им
Дона МИТЕВА
Експеримент на „Бургасбус“ показва, че пътници и шофьори не са готови да се премахнат контрольорите, които продават билети в превозните средства и така таксуват пътниците. От първи май те отново се връщат на две смени по линиите Б1, Б2,Б11 и Б12.
По време на ваканцията и Великденските празници мнозина бургазлии забелязаха, че след стандартното работно време в тези автобуси липсват контрольорите и онези, които не ползват карти за пътуване трябваше да си купуват билет от шофьора.
Наблюдение показва, че една част от пътниците не го правят, а стискайки монетите в шепа чакат да ги таксуват докато си седят по седалките. Голяма част от тях не са обърнали внимание на факта, че униформената дама или господин, който издава билети го няма, но има и такива, които са на ясно, че влизат в графата гратисчии.
„Кондукторките ще са на две смени от 1 май, така, както си бяха преди. Защото разбираме, че нито нашите хора, нито пътниците са с нагласата те да отпаднат. В никакъв случай не може да се хвърля цялата вина само върху пътниците. Шофьорите също не са готови. Те се оплакват, че не могат едновременно да следят четирите врати, за да хванат кой се качва и не се таксува. Ако се пропускат пътниците само през първа врата, слизащите се изнервят, че не им се отварят другите врати. А те като се отворя – всеки се качва. Когато се съберат повече хора, на които шофьорът трябва да вземе парите – пътуващите негодуват, че се бавят.
Българинът, според мен, не е готов още да има тази дисциплина да отиде и да си купи билет от шофьора“, казва управителят на градския превозвач Петко Драгнев.
Той припомня, че по кварталите това се прави. Автобусите, които пътуват до Долно Езерово, Горно Езерово, Крайморие и тролея нямат вътре кондуктори. Но в тези возила пътниците не са много. В девятката пък никога не е имало кондуктори, припомня още той.