Дона МИТЕВА
Голяма е вероятността през неактивния туристически сезон летище Бургас да остане отново само с една дестинация – тази до Лутън, Великобритания, три пъти седмично. Под въпрос са двата полета, за които се говореше, че ще се превърнат в целогодишни – този до Тел Авив и другият до Катовице. Двете нискотарифни авиокомпании, които ги обслужват, искат драстично по-високи бюджети за маркетингова подкрепа.
Кметът Димитър Николов чрез председателя на ОбС поставя на обсъждане офертите, представяйки фактите до председателите на Постоянната транспортна комисия и тази на туризма. В него се упоменава, че след проведените разговори са получени две конкретни предложения от Wizz Air и от Ryanair, но бюджетите, които определят за маркетингова подкрепа, са драстично по-високи от предходни години.
Ryanair за удължаване полетите до Краков и през зимата са поискали 200 000 евро за ноември и декември и още 500 000 евро за месеците от октомври до март.
Wizz Air са заявили, че биха разгледали възможността да удължат обслужването на линията до Тел Авив, два пъти седмично, със самолет за 239 пътници срещу 350 000 евро.
Бургаското летище си остава традиционно с изразен летен профил
„Според екипа на „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД са налице съмнения, че тези два маршрута биха били успешни и достатъчно атрактивни както за входящ, така и за изходящ трафик, тъй като осигуряват връзката между две летища, без възможност за свързаност, каквато биха предоставили други авиокомпании и съществува риск полетите по предложените маршрути през зимния период да не достигнат висока натовареност. Експертите изразяват опасение, че липсата на пътникопоток би могла да окаже негативен ефект върху целогодишните маршрути до летище Бургас“, пише в изложението си кметът Николов.
Към недобрите факти той прибавя съвета на летищните експерти да се обследва възможността вместо Краков, полетите на Ryanair да са до Варшава, летище „Модлин“, защото там трафикът е по-интензивен.
Въпросните оферти са изпратени до кметовете на общините Поморие, Несебър и Созопол, които са членове на Асоциация „Бургаски залив“.
„За да продължим преговорите с авиокомпаниите, следва да получим становище от ресорните комисии на ОбС Бургас по отправените оферти, според което да прецизираме и размера на заложените средства за стимулиране на полетите в Бюджет 2023“, завършва писмото градоначалникът.
Д-р Франк Кванте – интервю за Bloomberg TV Bulgaria
В интервю за Bloomberg TV Bulgaria, излязло на 22 август, д-р Франк Кванте – главният изпълнителен директор на Fraport Bulgaria – компанията концесионер, казва: „Във Варна през зимата се развивахме наистина много добре. Използвахме съществуващия потенциал доста добре и постигнахме най-високия трафик в историята.
В Бургас не е така по редица причини и в това отношение работим с Общината там. Но на двете летища ситуацията е различна. Трябва да го признаем.“
От пресцентъра на бургаското летище отказаха коментар на този етап с мотива, че зимната полетна програма и за Варна, и за Бургас ще бъде обявена през есента.
Знае се, че се водят преговори, но резултати от тях не се огласяват.