Благодарение на доброто сътрудничество между ПГТ „Проф. д-р Асен Златаров“ и Регионален център за подкрепа в приобщаващото образование /РЦПППО/ - Бургас, в кухня №1 при гимназията, се проведе открит урок на тема: „Приготвяне на основни ястия с техника пържене. Аламинути от вътрешно филе /бонфиле/“.
Занятието се осъществи под ръководството на инж. Илияна Илиева- учител по Кулинарни техники и технологии – учебна практика, със съдействието на ресурсните учители от РЦПППО - Бургас- Силвия Стамболиева и Илина Транчева.
Гости на събитието бяха: Христина Димитрова - старши експерт по професионално образование към Регионалното управление по образование, г-жа Яница Куманова - старши експерт приобщаващо образование към РУО Бургас, както и ръководствата на двете институции.
Учениците със специални образователни потребности Илиян Планинцов и Тедислав Богойчев от XI-ти клас в професионалната гимназия, като част от групата по учебна практика, приготвиха аламинута "Бифтек с яйце", а през това време учениците от обучаемата група направиха филе „Вретено“, Турнедо „Росини“ и Медальони с гъби.
Присъстващите на урока имаха възможност да наблюдават последователността в технологичния процес на приготвяне. Добре сформираният екип, работещ в синхрон и взаимодействие, доказа резултатността от взаимното подпомагане при ученици със СОП. Под прякото наблюдение и насоки за реализация от своя учител инж. Илиева учениците от групата и учениците със специални образователни потребности, които са част от нея бързо приготвиха, оформиха и сервираха своите готови аламинути от бонфиле. Специалните педагози: г- жа Стамболиева и г-ца Транчева бяха неотлъчно до своите "специални" ученици като им помагаха да се справят наравно със своите съученици с поставените им задачи.
Учениците презентираха кулинарните си умения пред гостите и показаха умения и познания за хранителните продукти, тяхното обработване при приготвяне на кулинарното изделие.
Присъстващите бяха впечатлени от крайния резултат, заредиха се с приятни емоции и се убедиха, че само качественото взаимодействие и професионализъм между институциите може да доведе до резултати в приобщаващото образование.