Четвъртък, 20 Фев 2025
    
Бургас

Ясно е кога синята зона ще обхване изцяло „Възраждане“

  18.02.2025 13:09  


Промяна. Скача и цената за паркиране на час

 

Георги РУСИНОВ

 

Стана ясно кога синята зона официално ще обхване целия комплекс „Възраждане“. Ексклузивно пред репортер на „Черноморски фар“ директорът на ОП „Транспорт“ Пламен Димитров коментира, че това ще се случи след 10-15 април.

„Към момента предложението за разширението на синята зона е качено на сайта за обществено обсъждане. Изчакваме да мине 30-дневния срок, който е по закон. След това ще бъде подложено на гласуване на сесия през март месец. Ако бъде прието, тогава има един 14-дневен срок за обжалване. Евентуално след това можем да пристъпим към реализация по обособяване на паркоместата в зона като платени“, заяви той.

Както първо изданието ни писа, платената зона ще отхапе последното свободно каре в централния комплекс с най-големи проблеми с паркирането. То е между бул. „Мария Луиза“, бул. „Сан Стефано“, ул. „Христо Ботев“ и ул. „Княз Борис I“.

Димитров обясни, че идеята е да се започне веднага въвеждането й по вече ремонтираните улици в зоната.

Синята зона отхапва и последното свободно каре във „Възраждане“

„Там, където текат ремонти, ще изчакаме приключването им и едва след това ще се обособят и там паркоместата. Има улици и с предстоящи ремонти. В тази зона там много ударно се работи в момента. След това всяка една в последствие ще бъде въвеждана в платения режим“, уточни той.

По думите му би следвало всички настоящи и свободни от плащане паркоместа да се запазят. Това особено трябва да вълнува бургазлии, живеещи в блоковете между „Цар Калоян“, „Христо Фотев“, „Ивайло“ и „Цар Самуил“, както и на още няколко места в тази част на комплекса, където в момента има междублокови пространства обособени като паркинги.

„При разработването на проектите се опитваме да запазим максимално броя на паркоместата по улиците и в междублоковите пространства и дори ако е възможно, да ги увеличим. Идеята е, че примерно има улици, които са двупосочни и ако позволяват паркиране от двете страни, го правим“, каза Димитров.

Тъй като последната свободна от платено паркиране зона не е малка, той обясни, че ще отнеме време, докато се поставят нужните знаци и маркировки.

Същевременно кметът Димитър Николов е входирал докладна записка, с която престоят за час в синя и зелена зона става 2 лева, а половин час – 1 лев. Новината не е изненадваща, тъй като намерението за това бе обявено преди време. Сега Общински съвет – Бургас трябва да гласува предложението, което се разглежда в постоянните комисии към местния парламент.

Администрацията аргументира искането си с нарастващото търсене на паркоместа и тенденциите в Европа за ограничаване на автомобилния трафик в централните градски части. Изравняването в цените в двете зони идва и от факта, че те работят целогодишно и разходите да поддръжката им са изравнени.

От проведените обществени консултации става ясно, че бургазлии настояват за разширяване на зоните за платено паркиране и изграждане на нова инфраструктура. Запазването на досегашните цени обаче не е възможно, заявяват от Общината в мотивите си.

Комисията по екология коментира подробно темата с предложените увеличения. Представителите на опозицията бяха против като посочиха, че предложеното увеличение няма да намали автомобилния трафик, а единствено ще усложни финансово бургазлии.

От администрацията и управляващото мнозинство твърдяха, че ефект ще има. Повдигна се отново и темата за въвеждане на червената зона, която трябва да е с ограничено почасово паркиране и значително по-скъпа. Под какъв формат обаче ще се появи тя, все още се избистря, коментира Пламен Димитров.

 

Повече подробности по темата с коментари, реакции и анализи очаквайте в следващия брой на „Черноморски фар“ този петък 21.02.2025-а.


Анкета

Мнения

Мнения
Борисов категоричен - ГЕРБ ще прави компромиси, но само до влизането ни в еврозоната
  20.02.2025 11:59      

Едно нещо имаме като цел и това е еврозоната, до 1 януари ще търпим всичко, което изисква та