Менюто трябва да бъде на български и на чужд език с цени в български лева и обявен грамаж, заяви инспектор
273 проверки са направени по Черноморието от служители на Комисията за защита на потребителите /КЗП/, от тях 191 са в заведения за хранене и развлечения, 82 в места за настаняване.
„Най-честите нарушения са за липса на категоризация и предоставяне на невярна и заблуждаваща информация в обекта – рекламира се като ресторант, а в реалност е бистро”.
Това обясни старши инспектор Тодор Стоянов пред NOVA NEWS. Проверки предизвика случаят на семейство, платили почти 500 лв. за пържоли в ресторант на крайморско заведение.
„Поискахме удостоверение за категоризация. Менюто трябва да бъде на български и на чужд език с цени в български лева и обявен грамаж. Цените трябва да са еднакви за всички туристи. Нямаме правомощия да контролираме дали цената е за порция или за грамаж, обясни инспекторът.