Понеделник, 23 Oct 2023
    
Бизнес Мнения

Зарица Динкова за исканата оставка: Аз не съм министър на ресторантьорите, аз съм министър на клиентите

  24.07.2023 13:13  
Зарица Динкова за исканата оставка: Аз не съм министър на ресторантьорите, аз съм министър на клиентите

Кметове от южното Черноморие се срещнаха с нея в Бургас и обсъдиха важни проблеми

 

Георги РУСИНОВ

 

Темата с поисканата оставка на министъра на туризма от ресторантьорския бранш продължи да се развива в Бургас, където Зарица Динкова проведе среща с кметовете от южното Черноморие.

„Мисля, че тази тема с искането на оставки се изтърка. Туризмът е преживяване и това, което трябва да дадем на клиентите си е качество и отношение. Моят апел, с който се обърнах към бизнеса беше именно да ми помогнат да защитим качеството на продукта, защото аз не съм министър на ресторантьорите, аз съм министър на потребителите. Без клиент няма бизнес. Всички сме заинтересовани клиентите да са доволни, за да им растеж в туризма“, заяви тя пред медиите.

Динкова посочи, че нейният апел към бизнеса е бил да бъде по-внимателен с отношението си към клиентите.

„Защото, за да можем да защитим ставката от 9% - това, което направих успешно за 2023-а и се опитвам да го направя и за 2024-а, тъй като данните сочат, че това е важно за развитието на бизнеса. В него имаме стотици малки и средни предприятия и семейни бизнеси, за които тази ставка е изключително важна. Моята цел е да имам база, за да защитавам това, като стъпя на това, че ние развиваме и предлагаме по-качествен продукт с отношение към клиента и възможностите му за преживяване“, каза министърът.

Сигнали за некачествена услуга постъпват и то най-често чрез медиите, добави тя.

„Нашата амбиция е да развиваме качествена такава и смятам, че една част от бизнеса се старае много да го прави. Не виждам причина да говорим за оставка за това, че аз съм си свършила работата, която е да балансирам между потребителите и бизнеса. Ресторантьорите са един сегмент от този бизнес, но в случая аз защитих интересите на целия сектор. Ние трябва да поддържаме един добър имидж. Гостоприемството е в основата на продукта, който предлагаме. Всички имаме интерес да не си плашим клиентите. Не може отношението да е – ако вие се оплачете, ние ще ви съдим. Това беше провокира аз да се обърна с апел как третираме клиента“, уточни министърът на туризма.

Тя заяви, че е разговаряла и с министъра на здравеопазването и планира среща с него по отношение на медицинските услуги по Черноморието.

„Включително в началото на мандата си му изпратих писмо, с което апелирах да имаме право в медицинските пунктове по плажовете да наемаме и парамедици, а не само медицински персонал, защото е трудно да се осигури такъв“, каза Динкова.

Министърът поясни, че за нея е изключително важно да има добра комуникация с местните власти, защото туризмът е и локален, освен национален.

„Туризмът е и локална политика и без контакт и взаимно партньорство с общините няма как да има успех. Обсъдихме структурни, системни въпроси. Това са инфраструктурата, включително пътната и медицинската инфраструктура. Възможностите за достъп до туристически услуги. Много конструктивен бе разговорът и ще работим заедно“, завърши тя.

Кметът на Царево инж. Георги Лапчев определи срещата като интересна.

„Това не е първият министър, с който ги споделяме. За огромно щастие този път видяхме, че има чуваемост и влязохме в диалог. Дано резултатите от този разговор бързо се превърнат във факт“, заяви той.

Кметът посочи, че са коментирали и болната му, по негови думи, тема с дивото къмпингуване.

„Това е проблем, който със сигурност ще завладее цялата държава. Не говоря само за морето, но и за планината. Трябва да има спешен регламент за това кой, как и къде и да си почива и категорично трябва  да има ред, по който да го прави. В противен случай сме обречени на хаос. Министърът обеща да вървим по възможно най-бързият път към решаване на проблема. Мисля, че има шанс проблемите да бъдат решени“, поясни градоначалникът.

Кметът на Бургас Димитър Николов сподели, че имат позитивни очаквания за втората фаза на сезона.

„Месеците септември и октомври имаме с около 20-40% ръст на полетите спрямо миналата година, което е изключително добра информация. Имаме нови дестинации и изключително добре се представят Полша, Англия. Имаме вече целогодишни полети от Кувейт от Испания. Разместване в слоевете на туристическия продукт има и колегите кметове сме ангажирани втората половина на сезона да приключи успешно и да се удължи повече. Отново коментирахме проблемите със свършващите полети през октомври и как държавата може да помогне да се увеличат полетите и за ноември и декември“, отбеляза той.

Колегата им от Приморско д-р Димитър Германов коментира, че спрямо предходната година сезонът е малко по-слаб до момента, но все пак е сравнително добър.

„Както каза г-н Николов, ние се надяваме до края на сезона да наваксаме това, което е изгубено в началото. Все пак да не забравяме и да отчетем обективните причини – силната и агресивна кампания, която беше проведена срещу сезона ни като основен проблем“, каза той.


Анкета

За кой кандидат за кмет на Община Бургас ще гласувате?


Резултати

Мнения

Мнения
Министърът на туризма застана на страната на потребителите в спора със скъпите стекове
  23.07.2023 15:25      

Зарица Динкова защити клиента, когото заведение поиска да съди Министъръ