С две минути по-кратко ще чакат пътници
Дона МИТЕВА
Още от днес екипът на бургаското летище е готов да започне работа по изискванията на Шенген, въпреки че това ще стане от 31 март.
„Още от 2013 г., когато бяха пуснати в експлоатация новите пътнически терминали Летище Бургас и на варненското, които са , част от Фрапорт – Бърлгария, разполагаме с инфраструктурата за разделяне на пътническите потоци. Съвместно с държавните органи, подготвихме и съгласувахме план за изпълнение, който вече стартира. На практика дори още от днес сме готови да работим според изискванията на Шенгенското пространство“, категоричен е Цветомир Стефанов, началник отдел "Връзки с обществеността и комуникации"
Пътниците, заминаващи и пристигащи с полети от страни от Шенгенското пространство няма да извършват паспортен контрол. Това ще намали стреса при пътуване и средното време за обработка и чакане на пътник с около 2 минути, поясняват от бургаското летище.
За пътниците, пътуващи до държави извън Шенген, процесът на паспортен и визов контрол остава такъв, какъвто е. Те ще бъдат насочвани към гишето за граничен контрол за паспортни и визови проверки.
Работещите с опит на летището очакват времето за обработка на тези пътници да остане същото, каквото е и сега.
Не се планира назначаване на повече служители.
Терминалът се подготвя в частта airside / зона за излитане и кацане/ за новия процес. Отчасти процесът дори е приключил. Така че от края на март ще има възможност за съвместимо обслужване на всички пътници, така че пътникопотокът да се управлява гладко.
По данни от летищната администрация за миналата 2023 година делът на пътниците Шенген/не-Шенген е 70%/30% за Летище Бургас.
„Шенгенската концепция беше интегрирана в терминалите преди 10 години. Големите инвестиции бяха направени, когато изградихме новите терминали. Като всяка сграда, която работи повече от 10 години, виждаме, че има възможности за подобрения в много аспекти като: обработка на пътници, капацитет на терминала, сезонна гъвкавост, безопасност и сигурност, търговски възможности и не на последно място изискванията на държавните органи“, припомня Стефанов и допълва, че тече финалната фаза на проектиране на реорганизация на целите гейт зони, което ще подобри обслужването на пътниците, като цяло.