Понеделник, 01 Юли 2024
    
Бизнес Бургас

Първият кесон за новото корабно място в Пристанищен терминал Бургас-Запад бе положен в проектно положение

  01.04.2024 12:21  
Първият кесон за новото корабно място в Пристанищен терминал Бургас-Запад бе положен в проектно положение

На 27 март 2024 г., в проектно положение бе положен първият от общо 9 кесона за новото кейово място №28 в Пристанищен терминал Бургас-Запад, опериран от „БМФ Порт Бургас”. Това бе съобщено от Никола Косев, директор „Експлоатация” в пристанищния терминал. Строителството на новото корабно място тече усилено, като предстои полагането на още 8 стоманобетонни конструкции с широчина 30 м., дълбочина 15м. и височина близо 17м., които вече са в строеж. Корабното място  е с оперативна дължина на кея 270 м. и дълбочина 15.5 м. и ще бъде с прилежащи тилови площадки, по които се работи още от началото на проекта, стартирал през пролетта на 2023 г.

„Инсталацията, която осъществихме преди броени дни представлява позициониране на проектното място чрез запълване с морска вода. Когато инсталираме и третия кесон, ще започне тяхното запълване с каменна фракция, което ще доведе до окончателното им положение – пълни кесони с каменна маса. Категорично можем да кажем, че това ще бъде най-дълбоководното място в България и най-новият кей, посветен на контейнеровози.”, споделя още Никола Косев.

Проект REBIRTH28 „Изграждане на кейова стена за корабно място №28, техническа инфраструктура и съоръжения” е свързан с изграждането на ново дълбоководно кейово място на Терминал Бургас-Запад в пристанищен комплекс Бургас. Новото корабно мястото е проектирано да обслужва най-ново поколение контейнеровози и ще разполага с най-съвременни съоръжения. По проекта е предвидено създаване на нова пристанищна зона, предназначена за обработка и съхранение на контейнери, и прилагане на мултимодални решения с ниски емисии за придвижване на товарните потоци от кораби към железопътни линии и обратно. Част от проекта има за цел да възстанови функционалността на железопътните релси, разположени вътре в терминала, за да увеличи дела на железопътния транспорт, не само в рамките на пристанището, но и към/от неговата вътрешност.

Очаква се да проектът да бъде напълно завършен до март 2025 г., когато корабното място ще бъде готово за пускане в експлоатация. Строителството на кейовата стена се предвижда да приключи до края на 2024 г.