Сряда, 02 Апр 2025
    
Бургас

10 000 СМС-а на ден пускат бургазлии за платено паркиране

  23.02.2025 17:44  
10 000 СМС-а на ден пускат бургазлии за платено паркиране

Георги РУСИНОВ

 

Над 10 000 СМС-а пускат на ден бургазлии за паркиране в обхвата на платеното паркиране. Това съобщи за „Черноморски фар“ директорът на ОП „Транспорт“ Пламен Димитров. Той реши да цитира тези цифри след като получихме сигнали от наши читатели, че контролът в тези зони е почти нулев, а след 16-17 часа никакъв.

Хората, живеещи в обхвата на платените зони твърдят, че такова фантастично животно като контрольор не са виждали от доста време. След 17 часа пък наблюдателни споделят, че не помнят някога изобщо да са забелязвали такива, макар и да ги дебнат както криптолози дебнат еднорози, йетита и чупакабри. Именно от това се възползвали масово хитреци с фирмени автомобили и други решили да минат метър без да платят за синя или зелена зона след тези часове. Излизало им по-евтино в дългосрочен план така. Дори и да ги хванели, глобата за скоба пак им била по-евтина от перспективата всеки ден да заплащат престой за няколко часа

Въпреки това директорът на ОП „Транспорт“ говори дори за увеличаване на контрола.

„Откакто е създадена зоната, ежедневно правим подобрения, били те организационни или софтуерни. Сега се предвижда в скоро време да увеличим обхвата на зоната и това пак ще доведе до увеличаване на разходи свързани с контрол, защото всяко нещо, което не бъде контролирано, то не работи, не действа и няма да има ефект. Всичко това е свързано с някакви разходи“, посочи той по време на едно от заседанията на комисиите.

Пред наш репортер той посочи, че зоните работят до 19 часа и в тази връзка контрол има постоянно.

„Всеки един сигнал бива отразяван на секундата. Имаме един екип от служители, които са в ролята на вътрешен контрол. Те са независими и не са в един определен район. Точно те имат тази функция. Трима души са и реагират на всеки сигнал. Това се случва в рамките на най-много 20-30 минути“, каза той.

Същите тези независими проверители били на принципа на контрола над контрольорите в градския транспорт. Димитров смело заяви и че 90% от подадени сигнали се оказвали неоснователни.

Ясно е кога синята зона ще обхване изцяло „Възраждане“

„Един гражданин единственото, което може да провери е дали автомобилът има абонамент за дадената зона. Но не и дали си е платил чрез СМС. А при нас това е основният начин на таксуване. Всеки ден имаме пуснати над 10 000 СМС-а. Представете си, ако нямаше контрол, ние тази бройка СМС-и нямаше да я получаваме. Това е показателно, че всъщност контрол има“, поясни директорът на ОП „Транспорт“.

Към това внушително число, което след приемане на новата цена ще вкарва в хазната 20 000 лева на ден, се прибавят и над 60 поставени скоби ежедневно, а лятото над 100.

И за да покаже, че е съвестен ръководител на тежкото звено ОП „Транспорт“ Пламен Димитров даде личен пример, като разказа, че дори и той, когато се разхожда по улиците, прави спорадични проверки на паркирани автомобили.

Във връзка с предстоящото разширяване на синята зона във „Възраждане“ ще трябва да се увеличи и броят контролиращи, категоричен е Димитров.

„Екипът от вътрешния контрол също ще се увеличи, защото трима души няма да са достатъчни вече. Ще се оборудва още един автомобил, а всичко това са разходи“, отговори той.

Въпреки стабилните приходи, които платеното паркиране очевидно носи на бюджета, Димитров обясни, че модерни варианти с автоматизация и датчици, които да отчитат платен ли е СМС на дадения автомобил и престоя му, излизало скъпо.

„Не е финансово оправдана такава модернизация. Опитваме се да преодолеем човешкия фактор, но специално в тази сфера, в която сме, е трудно“, заяви той.