Магдалена Динева
Продължаваме анкетата, която започнахме преди ден, и се опитваме да отговорим на въпроса - „Какво ще получат бургаските дами за 8-ми март?“. И тъй като вече обиколихме магазините за цветя, сладки изкушения и картини, е време да се отправим към по-тежката артилерия.
Ваня, която продава бельо в магазин в центъра на Бургас, коментира пред репортер на „Черноморски фар“, че търсенето на бельо от страна на мъжете за техните половинки е понижено. „Онзи ден един мъж купи, но това е. Други не са идвали“. Тя все пак има надежда, че днес и утре ще има развитие. Ваня върна лентата назад и спомена, че на самия 14 февруари се е вдигнал оборотът, но пак не толкова драстично, колкото може би си представяме, когато чуем „вдигане на оборот“. Мъжете тогава са били около двама-трима. И все пак, за сметка на настоящата ситуация, са повече.
Основният проблем, който отчита Ваня е, че мъжете не знаят размера на сутиена на половинките си. Много често след това идват, за да заменят купената от тях стока, защото не са уцелили или размера, или подходящия модел.
А коя жена не обича да се окичи с красиво бижу? Е, бургаските дами може и да искат, но изглежда техните партньори не предприемат действия към закупуването на такъв тип подарък. Стефка, която продава в магазин за сребро, каза, че за първа година при тях няма търсеност. „Преди нямаше да видите магазина така празен, както сега. Още от сутринта имаше опашки“. В случая Стефка не разчита и на последния момент. „Много рядко се случва някой мъж да изведе дамата си, за да си избере нещо и той да го плати. Но няма логика, защото всеки ще честити на половинката си още сутринта и ще й даде подарък“.
Стефка изказа и своето огорчение от българския мъж, който ще се опита „да мине само с по едно цвете“. И подчерта, че в повечето случаи не говорим за липса на възможности, а на уважение към нежната половина от обществото.
И макар почти загубили надежда да разберем какво ще получат бургаските дами за празника си, последвахме последния лъч светлина. А именно – магазин за арабски парфюми. Дали заради шумът, който се вдигна около този вид парфюми, или от други съображения, но Габриела – продавач-консултант, е категорична, че мъжете купуват, и то „доста“.
Тя разкри, че мъжете, които до този момент са дошли в нейния магазин, са били малко по-претенциозни откъм аромати. „Търсят се сладникави и флорални мириси като за пролетта. Това означава, че се съобразяват със сезона, което е малко странно за мъжете“, шеговито отбеляза тя. И допълни, че й прави положително впечатление, че мъжете идват с конкретно търсене, а не чакат препоръка от продавача, тоест – наясно са с вкуса на своите дами. „Това е хубаво, защото в масовия случай мъжете не обръщат внимание на подобни детайли“.