Темата за морската свързаност е немислима само и единствено в линията Бургас-Созопол-Приморско-Царево. Това заяви Марин Киров по време на международния форум за Авио/Транспортна свързаност и туризъм – Бургас. Той посочи, че пред общините са налице ключови проблеми, които трябва да бъдат решени - изграждането на обходния път на Бургас, свързването на Бургас с нов път до границата и Малко Търново, както и спешната нужда от основен ремонт на пътя Бургас-Созопол-Приморско-Царево. Той подчерта и липсата на път Царево-Малко Търново, както и проблемите с водоснабдяването, пречиствателните станции и канализацията.
Киров изтъкна, че въпреки наличието на желание за развитие на морската свързаност, за местните власти дилемата остава - да инвестират в морската свързаност или да решават базовите инфраструктурни проблеми като канализация, питейна вода и инфраструктура в населените места. Според него, без помощта на държавата, тази дилема ще се запази.
„Без бързи и адекватни дейности на местните власти и държавата, животът по Южното Черноморие и качественият туризъм ще бъдат застрашени. Без добра сухопътна транспортна свързаност ще се обезлюдим и няма да можем да сме конкурентни на останалите туристически пазари“, каза още Киров.
По думите му, общините по Черноморието в Област Бургас вече са научили ценния урок за качеството на туристическия продукт и културната програма, но би следвало туризмът да е национален приоритет.
Киров посочи, че общините могат да инвестират в морска свързаност, но постави въпроса: „Рентабилно ли е?“. „Когато пред нас и пред общинските съвети дойде дилемата – 2 милиона лева плавателен съд, който ще е един перфектен туристически продукт, или инвестиция в канализация и т.н. Важният фактор за решаването на дилемата е държавата“, категоричен е кметът.